Meta tags ved DVD-rip organisering

Diskuter iTunes for Mac

Meta tags ved DVD-rip organisering

Innleggav casablanca » ons 29.08.2012 0:08

Finnes det noen gode oversikter/oppskrifter på nettet om hvordan man organiserer videoer i iTunes?

Jeg tenker da på forskjellen mellom "Movie", "TV-show" osv. samt hvilke meta tags man skal bruke for å organisere disse på best mulig måte.
medlem i 220 måneder
 

Re: Meta tags ved DVD-rip organisering

Innleggav Dr.Pepper » ons 29.08.2012 1:02

Subler er veldig bra. Den henter metatags fra internett, legger til soft-tekst, etc. En annen ting til for de mer kresne, har man en SD og en HD film, kan Subler smelte de sammen slik at iTunes viser kun en versjon. Greit hvis du ønsker en SD versjon til eldre iPad, iPod eller iPhone.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Meta tags ved DVD-rip organisering

Innleggav casablanca » ons 29.08.2012 1:17

Er det denne du sikter til?
Jeg tror ikke jeg trenger noe så avansert og dessuten fungerer den ikke til min G4 Powerbook.

Situasjonen er den at jeg har overført en del videoer fra DVD over til iTunes (og videre derfra til min iPod Touch). Handbrake er brukt til dette. Mange av DVDene inneholder flere ulike episoder. Og noen titler har episoder over en rekke DVDer (f.eks. Pippi Langstrømpe som har flere episoder på hver DVD men også flere DVDer). Når jeg overfører disse til iTunes (drar dem over fra skrivebordet) ender jeg opp med en endeløs lang liste over filmer. Jeg hadde håpet at filmene skulle bli organisert som CDer blir; altså ett eneste coverbilde som man så må klikke for å se hele innholdet. Med andre ord hadde jeg håpet å kunne ha ett eneste "Pippi Langstrømpe" coverbilde, og klikker jeg på denne så vil jeg få frem hver eneste episode.
Det samme skjer på min iPod: skal jeg da finne en bestemt Pippi episode må jeg scrolle meg nedover gjennom en endeløs lang liste!

Jeg har eksperimentert med meta tagsene, bla. ved å gi dem type som "TV shows" istedenfor "Video" og det ser ut til å fungere (delvis) som jeg ønsker: jeg får kun ett eneste "Pippi" opp for så å måtte gå inn i denne. Men det fungerer ikke for alle filmer for noen ganger får jeg opp "unknown" i min iPod. Gjetter på at det gjelder rips over flere DVDer med ulike titler, men med samme artist eller noe slikt. Og så står det "Episode 0" på alle. Så kanskje ikke "TV show" er ment å bruke som episoder fra en eller flere DVDer allikevel...
Jeg er litt forvirret.
medlem i 220 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]