For mange aktiverte enheter

Diskuter iTunes for Mac

For mange aktiverte enheter

Innleggav dk.no » søn 12.08.2012 0:03

Hei, jeg kan ikke bruke "Home Sharing" som jeg ønsker. Vi har 2 iphones, 1 ipad, 1 ipod tuch, 1 macbook air, 1 imac og en macbook. Vi bruker en felles konto for familien, i tillegg har alle sin egen konto for privat/icloud og så videre.

Vi ønsker å kjøpe 1 ipad og en air ekstra men møter veggen ved å aktivere flere enheter for home sharing. Jeg trenger i vertfall 3 ekstra, totalt 8.

Jeg har fikk tips fra senior supportperson hos apple norge til å bytte til et annet merke om jeg ikke var fornøyd med politikken/produktene deres. Jeg byttet nettopp til Apple for å få alt til å virke ut av boksen.

Familen består av 6; 2 voksne, 2 ungdommer og 2 barn. Vi har filmer og musikk på iMac´s iTunes. Og alt vi handler på itunes vil vi ha der. Det er helt uaktuelt å la barna aktivere/deaktivere produktene etter behov. Det er også uaktuellt å la dem synkronisere enhetene med det som måtte ligge på serveren. Her må det gå automatisk, og alt fungerer knirkefritt. Alle bruker og deler, hører musikk via express, ser filmer via Apple TV.

Jeg finner heller ingen informasjon om at det er begrenset til 5 enheter på home sharing når jeg blaffrer gjennom sidene til apple. Det står vel med liten skrift et sted :-(

Kan noen komme med forslag til løsning? Ingen nerde svar, jeg gidder ikke fikle med alle mulige duppeditter og instillinger. Får ikke svar eller hjelp fra Apple, så jeg prøver her.

O

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: For mange aktiverte enheter

Innleggav HenrikWL » søn 12.08.2012 1:29

Det går ikke. 5 aktiverte enheter er maks på én iTunes-konto. Når jeg teller over enhetene du lister opp, kommer jeg til 10, da inkludert de 3 ekstra du vil ha.

Det finnes nok dessverre ingen ikke-nerd løsninger her. Ikke som jeg vet om i hvert fall.

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: For mange aktiverte enheter

Innleggav Halion51 » tor 06.09.2012 15:02

Jeg har også forstått at det er max 5 enheter som kan være med i en hjemmedeling. Mitt problem er at jeg ikke vet hvordan jeg kan slette en av enhetene (gammel IPod) og bytte til en ny PC lap top. Noen som vet hvordan? Jeg har nullstilt alle innstillinger på IPoden men det hjalp ikke.... :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 148 måneder
 

Re: For mange aktiverte enheter

Innleggav Chiang Mai 1963 » tor 06.09.2012 16:09

Du kan nullstille alle enheter i iTunes og aktivere enhetene på nytt etterpå.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: For mange aktiverte enheter

Innleggav Helgenen2 » tor 06.09.2012 16:18

dk.no skrev:Hei, jeg kan ikke bruke "Home Sharing" som jeg ønsker. Vi har 2 iphones, 1 ipad, 1 ipod tuch, 1 macbook air, 1 imac og en macbook. Vi bruker en felles konto for familien, i tillegg har alle sin egen konto for privat/icloud og så videre.

burde ikke være noe problem, så vidt jeg har forstått skal home sharing være mulig for maks 5 COMPUTERE og så mange ios devices som du vil. se feks denne kameraten her

http://apple.stackexchange.com/question ... sic-and-di

har bare en computer og 5 ios devices hjemme, men så vidt jeg husker er home sharing ok på alle.
medlem i 167 måneder
 

Re: For mange aktiverte enheter

Innleggav Halion51 » tor 06.09.2012 17:08

Takk da løste det seg!

Brukerens avatar
medlem i 148 måneder
 

Re: For mange aktiverte enheter

Innleggav dk.no » søn 09.09.2012 23:27

Nei, jeg forstår ikke. Det er kun to computere som er aktive nå. Og vi har 3 iOs aktive akkurat nå. Så jeg vil ha inn en ny Air, men får bare melding om for mange enheter akivisert. Har sjekket kontoen min, og alt ser ok ut, kun de aktuelle er inne. Home sharing går ikke med den siste.

Skal handle flere enheter, men ble litt skeptisk. Burde jo vert litt mindre restriktive når det gjelder home sharing, eller family sharing. Har noen mailer frem og tilbake. Og ble av apple i norge bedt om å bytte til et annet merke om jeg ikke var fornøyd.

Skal forske litt på dette. Det er viktig at alle i familien kan mestre dette. Helt fra 6 år og oppover så noe fikling er uaktuellt.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: For mange aktiverte enheter

Innleggav Helgenen2 » man 10.09.2012 10:11

dk.no skrev:Nei, jeg forstår ikke. Det er kun to computere som er aktive nå. Og vi har 3 iOs aktive akkurat nå.

testet dette hjemme for moro skyld, 4 windowsmaskiner med samme itunes konto aktiv kunne dele innhold med hverandre og 4 ios-devicer samtidig. det går jo ikke akkurat raskt med så mange enheter, men er fullt mulig. det var en iphone 3gs som ikke kom seg på men etter en reboot og dreping av alle kjørende apper på den funket det.
så sjekk at alle computere har nyeste versjon av itunes installert, samme itunes konto aktiv, er autorisert etc (du kan deautorisere alle og så legge de til igjen en for en for å renske opp, men obs at dette bare er tillatt et visst antall ganger per år.)
medlem i 167 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]