Airplay musikk dropout

Diskuter iTunes for Mac

Airplay musikk dropout

Innleggav ErikB » fre 11.05.2012 13:37

Mitt iTunes bibliotek ligger på en ekstern harddisk, firewirekoblet til en iMac. Begge plassert i 1 etage, i samme rom som Airport Extreme router. Styrer biblioteket trådløst fra MacBook Pro,iPad eller iPhone til en AppleTV2 (HDMI) via Airplay og inn i mitt stereoanlegg. Lyden er meget god men får stadig dropouts, og lyden forsvinner ifra 2 - 10 sekunder. Vanvittig irriterende!!! Har sjekket med ulike WiFi kanaler uten hell. Meget god båndbredde i LANet.

Spiller jeg av musikk lagret på min iPad via Airplay til samme AppleTV/stereoanlegg er det ingen dropouts. Hvorfor?

Ligger mye info på diverse webber om dette, men ingen ser ut til å ha en løsning som fungerer. Apple har foreløpig ikke kommentert problemene.

Nyeste versjon (pr. 11. mai 2012) av all software (OS/Airport/iTunes).

Noen som har samme problemet og/eller har funnet en løsning?

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Airplay musikk dropout

Innleggav m4rius » fre 11.05.2012 13:55

Regner med det har noe med ekstern harddisk og gjøre, går den i dvale? For å feilsøke ville jeg bare kopiert hele eller deler av iTunes biblioteket ditt over på den intern disk og sjekket om du fikk samme problem?
medlem i 186 måneder
 

Re: Airplay musikk dropout

Innleggav ErikB » fre 11.05.2012 14:29

Takk for svar, men det kan ikke være relatert til ekstern harddisk. Har samme problem når jeg spiller av et lokalt iTunes bibliotek på min MacBook Pro via Airplay til samme anlegget.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Airplay musikk dropout

Innleggav m4rius » fre 11.05.2012 19:53

Hei,
Står denne på?

Bilde
medlem i 186 måneder
 

Re: Airplay musikk dropout

Innleggav ErikB » fre 11.05.2012 21:12

Ja - men samme type dropouts kommer også når jeg jobber på maskinen, i f.eks. Safari, mail etc.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]