Alvorlig feil i iTunes

Diskuter iTunes for Mac

Alvorlig feil i iTunes

Innleggav Macini » tir 20.03.2012 16:42

Siden jeg oppdaterte til siste versjon av iTunes (10.6) har iTunes Library-filen blitt ødelagt hver eneste dag. Hver gang jeg starter opp iTunes nå får jeg melding om at denne filen er "Damaged". Gjenoppretter libraryfilen fra TimeMachine og det har fungert frem til i dag, nå vil den ikke lenger gjenopprettes.
Noen andre som har/har hatt dette problemet og har en løsning?
Nesten all musikk har forsvunnet og alle apps er borte. Hadde ca 16000 spor musikk og ca 3500 apps som ikke finnes noe sted. Har funnet 250 spor med musikk, alt annet er borte.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Alvorlig feil i iTunes

Innleggav Macini » ons 04.04.2012 16:03

Oppdatering: har reinstallert OS, har oppdatert all programvare til siste versjoner, har iTunesbiblioteket på ekstern disk, og feilen er der fortsatt. Begynner å bli lei av å sikkerhetskopiere Libraryfilene hver eneste dag for å kunne bruke iTunes.

Ingen som opplever det samme eller har opplevd dette og har en fix?

Edit: Har IKKE lagt tilbake fra TM, alle filer har blitt kopiert tilbake til disken etter installasjon og oppdateringer.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Alvorlig feil i iTunes

Innleggav HEFJELLS » ons 04.04.2012 18:46

Har ikke noen løsning til deg men vil bare si at eg ikke har disse problemene. Kjører Lion og all programvare er oppdatert. Eneste forskjell er at mitt iTunesbibliotek er på iMacen. Eneste forslaget eg har er at hvis/når du får fikset problemet ville eg kanskje vurdert å bruke jotta.no til å ha en sikkerhetskopi av musikk og apps.
medlem i 164 måneder
 

Re: Alvorlig feil i iTunes

Innleggav Macini » ons 04.04.2012 18:49

Har sikkerhetskopi av musikken, men når iTunes ødelegger libraryfilene hver eneste dag, blir det slitsomt å kopiere inn disse fra sikkerhetskopiene for å finne musikken og apps.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Alvorlig feil i iTunes

Innleggav NecroDemon » ons 22.08.2012 13:27

Har samme problem, trøbbelet startet etter jeg oppdaterte til ML. iTunes applikasjonen vil ikke starte til stadighet, bibliotekfilene blir ødelagt osv. Utrolig frustrerende. Har ikke funnet løsning på det enda :-[
medlem i 196 måneder
 

Re: Alvorlig feil i iTunes

Innleggav Macini » ons 22.08.2012 14:58

Hos meg har det forsvunnet (foreløpig) etter oppdatering til Mountain Lion. Har ikke gjort annet enn clean install av ML og alle programmer.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Alvorlig feil i iTunes

Innleggav hanharal » tor 23.08.2012 2:17

Bruker du Dropbox og har delt ut biblioteket til Dropbox?
Befinner iTunes´libraryfil seg på lokal disk eller ekstern disk?
Deler du iTunes-biblioteket med andre maskiner?
Hva slags backup-applikasjon bruker du?
Har du reparert permissions på filsystemet?
medlem i 159 måneder
 

Re: Alvorlig feil i iTunes

Innleggav NecroDemon » tor 23.08.2012 7:54

iTunesmappa med bibliotekfilen er lagret på ekstern HD, ikke noe dropbox. Deler ikke biblioteket med andre maskiner. Iom at bilbliotekfila er på den eksterne HDen har jeg dessverrre ikke sikkerhetskopiert den med timecapsule.

Har klart og åpne en tidligere versjon av biblioteket, men der er det mye rot, samt den siste musikken som er lagt til mangler. Har slått meg til ro med at jeg må ha biblioteket lagret på Macen og musikkfilene på ektern HD og får ta ryddejobben, hehe. Noen timer arbeid foran meg ja. Har nesten 2 TB med musikk som må legges inn i nytt bilbliotek ("heldigvis" aiff-filler, så det er bare noen og 40000 låter, hehe).

Største irritasjon er at vurderingen ikke blir lagret i tracktaggen og jeg må veksle mellom gml og nytt bibliotek for å legge dette til.
medlem i 196 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron