Apple ID og oppdateringer

Diskuter iTunes for Mac

Apple ID og oppdateringer

Innleggav Eplekjernekaren » tor 08.03.2012 13:02

Jeg har en AppleID som jeg har hatt i mange år. Nå nylig gikk jeg inn på kontoen i Itunes og forandret appleID min slik at den ble en @me.com adresse. Tidligere het den ......@bluezone.no. Har også gått over til iCloud. På iPhonen min virker alt knirkefritt. Men på programmer i iTunes står det "33 oppdateringer tilgjengelige" og når jeg klikker der får jeg beskjed om at "ingen oppdateringer er for øyeblikket tilgjengelige". På iPaden står det at jeg har 24 oppdateringer og når jeg trykker på "oppdater alle" ber den om apple ID passordet for @bluezone.no. Av og til ber den om @me.com og da oppdateres en og annen app... Om jeg går på "iforgotappleID osv" og ber om å få tilsendt et passord for denne sier den at den sender meg en mail, men ingenting skjer. Og jeg som liker å ha orden på ting! :-) Noen som har en ide om hvordan jeg kan løse dette? Har forøvrig prøvd å gjenopprette iPaden i tilfelle det skulle hjelpe, men det gjorde det jo ikke...
medlem i 157 måneder
 

Re: Apple ID og oppdateringer

Innleggav HenrikWL » tor 08.03.2012 14:40

Du har nå to AppleID'er: din gamle @bluezone.no og din nye @me.com

Programmer du kjøpte med @bluezone.no er fortsatt knyttet til denne, og når du oppdaterer må du skrive inn denne AppleID og passordet til denne. Programmer og musikk du har kjøpt etter du fikk din @me.com er knyttet til denne, og da er det denne du må bruke ved oppdatering.

Vi venter alle på at Apple skal gjøre det mulig å slå sammen AppleID'er; du er ikke den eneste som har latt seg forvirre på denne måten.

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Apple ID og oppdateringer

Innleggav Eplekjernekaren » tor 08.03.2012 16:24

Takk for svar! :-)

Men, altså, skjønner likevel ikke at jeg nå skal ha 2 id-er? Den gamle er det i alle fall ingen respons på.. Om jeg prøver å skrive inn passordet får jeg beskjed om at det er feil, og om jeg prøver å hente passordet på den id-en får jeg feks: "Godkjenningsinformasjonen som ble oppgitt, stemmer ikke overens med våre opplysninger. Kontroller den personlige informasjonen din, og prøv igjen." Og i tillegg oppfører paden og telefonen seg forskjellig; iPhonen forholder seg kun til @me-kontoen og alle oppdateringer går som smurt, mens paden ber om bluezone som altså ikke vil ha passordet mitt, og ber innemellom om @me.kontoen og da oppdaterer den en og annen app
Er ikke dette underlig?
medlem i 157 måneder
 

Re: Apple ID og oppdateringer

Innleggav HenrikWL » fre 09.03.2012 10:10

Da ville jeg kontaktet Apple Support var jeg deg. Det høres rart ut. Du er sikker på at du logger inn på @bluezone.no kontoen med det gamle passordet du hadde på den, og ikke det samme passordet som du har på den nye @me.com kontoen?

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Apple ID og oppdateringer

Innleggav Eplekjernekaren » fre 09.03.2012 12:39

Har egentlig ikke forandret noe passord, det er på en måte bare et passord som er aktuelt.. Det betyr jo at jeg prøver å logge meg inn med det samme passordet på begge kontoene. Mulig det er dette som skaper krøll...?
medlem i 157 måneder
 

Re: Apple ID og oppdateringer

Innleggav carsten2 » tir 03.04.2012 20:12

Jeg har samme problem med 2 ulike Apple ID.
Kan man ikke slå av funksjonen for programvare oppdateringer?

Hver gang jeg er på Internet med iPhonen virker det at det er noe ny oppdatering for noen app, jeg vill ikke holde på med disse uvesentlige små endringer...
medlem i 174 måneder
 

Re: Apple ID og oppdateringer

Innleggav iFon » tir 03.04.2012 20:35

Log ut for deretter logge inn med den nye epost adressen, funka for meg :-)
medlem i 178 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron