Ikke skrive-tilgang for iTunes.

Diskuter iTunes for Mac

Ikke skrive-tilgang for iTunes.

Innleggav sverremac » søn 05.02.2012 22:18

Forsøker å kjøpe musikk på iTunes hos en venn. Logget inn med rett konto, får opp følgende melding:

"Du har ikke skrivetilgang til iTUnes Media-mappen eller til en mappe i denne mappen. Endre rettighetene (i Finder), og velg dereter Butikk > Søk etter tilgjengelige nedlastinger."

Har gått igjennom alle mulige mapper, helt fra selve kontoen på maskinen, ned til Musikk, og videre til iTunes og alle undermapper. På alt står samme under "vis info" kontoinnehaver har rett både til å skrive og lese. Hva kan da være feil? Det gjelder Lion på MacBook Pro.


Takker for alle gode innspill! :)

sverremac

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Ikke skrive-tilgang for iTunes.

Innleggav KnethJensen » tir 07.02.2012 21:56

Men kontohaver er jo din venn(som eier maskina) han må legge inn at gjester kan både lese og skriver anter jeg!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Ikke skrive-tilgang for iTunes.

Innleggav sverremac » tir 07.02.2012 22:00

Nei, min venn var sin egen maskins eier og knotohaver, og det er også den eneste kontoen maskina har.

Men maskina er kjøpt til en skole som hun jobber ved, og trolig er ting installert av en som har satt alle maskinene gang, i den grad Mac'er behøver å settes i gang. Men alt jeg søkte på gav både lese og skrive-rettigheter til henne, jeg kunne ikke finne noen stengsel noe sted.

Det kan jo hende at systemet oppfatter at hennes ituneskonto tilhører en annen bruker enn henne selv. Men hvordan kan den oppfatte det slik? Hun er jo inne i sin egen konto.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Ikke skrive-tilgang for iTunes.

Innleggav KnethJensen » tir 07.02.2012 22:05

Må meld pass! Beklager

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Ikke skrive-tilgang for iTunes.

Innleggav sverremac » tir 07.02.2012 22:23

Takk for innsatsen, likevel! :)

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]