Spørsmål om Apps som lagres på MacBook

Diskuter iTunes for Mac

Spørsmål om Apps som lagres på MacBook

Innleggav mck » man 30.01.2012 12:41

Jeg har en iPhone og iPad, på min MacBook i mappen til iTunes har jeg en mappe som heter "Mobile Applications". Denne er på 20 GB og jeg ser ikke poenget til hvorfor dette må ligge på min MacBook.

Synes også det er irriterende når jeg kobler fysisk til iPhone/iPad til MacBook at den skal overføre kjøp, kan ta lang tid (har bare koblet til fysisk 2 ganger etter iCloud kom med trådløs sync).

Jeg trodde jeg skulle slippe dette med iCloud.

Mitt spørsmål er derfor til dere - Kan jeg slette mappen "Mobile Applications" og/eller er det et sted jeg kan endre innstillinger for at i-enhetene ikke skal overføre kjøp i iTunes?

På forhånd takk!

:-)
medlem i 186 måneder
 

Re: Spørsmål om Apps som lagres på MacBook

Innleggav mck » ons 08.02.2012 10:18

Ingen som kan gi meg et svar?!?
medlem i 186 måneder
 

Re: Spørsmål om Apps som lagres på MacBook

Innleggav MrUnderhill » ons 08.02.2012 10:51

Jeg trodde man kunne fjerne sjekkboksen som sier "Sync Apps" under fanebladet Apps i Itunes. Men får da beskjed om at alle Apps vil bli fjernet fra telefonen....
medlem i 165 måneder
 

Re: Spørsmål om Apps som lagres på MacBook

Innleggav HenrikWL » ons 08.02.2012 12:08

Dette lurer jeg også på. Det hadde vært skikkelig digg å kunne fjerne apps i fra Macen og bare ha dem på telefonen og iPaden.

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Spørsmål om Apps som lagres på MacBook

Innleggav MrUnderhill » ons 08.02.2012 21:04

Jeg startet å synce Ipaden mot en annen PC, og valgte da bare å sette checkboxen for filmer, bilder og musikk. Apps er ikke merket for syncing, og blir dermed bare tatt sikkerhetskopiert mot iCloud...

Så man får det til hvis man starter å synce mot en ny PC, men det burde være en bedre måte å få gjort dette på!
medlem i 165 måneder
 

Re: Spørsmål om Apps som lagres på MacBook

Innleggav mck » ons 08.02.2012 23:55

Godt vi er flere som lurer på dette. Finner noen ut en løsning er det bare å skrive!
medlem i 186 måneder
 

Re: Spørsmål om Apps som lagres på MacBook

Innleggav Bridgemaster » tor 09.02.2012 7:47

Hei

Man trenger ikke lagre alle Apps på MacBook eller PC.
Om du har huket av i iTunes for at programmer skal synces automatisk, blir disse lagret slik at du har en backup av appsene du har kjøpt.
Fjern krysset for sync av apps i iTunes så slipper du dette. Deretter sletter du alle appsene inne fra iTunes og da spør iTunes om du vil slette de fra disk også. Svarer du ja på dette, så forsvinner de også fra "Mobile Apllications".

Om du da skal ha inn appsene på nytt (f.eks ved en gjenoppretting), så må du da laste ned alt på nytt om du ikke har en backup i iCloud.

Ha en fin dag:)

EDIT:
NB! Husk å fjerne haken ved "sync apps" FØR du sletter appsene i biblioteket, ellers slettes appsene fra din iDevice. Når iDevice har lagret nye innstillinger i iTunes, så kan du fjerne appsene fra mappen.

-B-

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Spørsmål om Apps som lagres på MacBook

Innleggav sveintore78 » tor 09.02.2012 9:02

Er det inne på enheten i iTunes det skal gjøres? Fjerner jeg haken der så sier den
"Er du sikker på at du ikke vil synkronisere programmer? Alle eksisterende programmer og tilhørende data på iPhone-enheten vil bli fjernet"

Det høres ikke rett ut i mine ører..

Edit: Gjorde som følger:
Fjernet haken, valgte ja på at den skulle fjerne alt. Så trykte jeg på bruk nede til høyre. Så fort den begynte å synkronisere så avbrøt jeg den. (krysset oppe i midten der det står at den synker). Etterpå var det bare å gå i "programmer" og slette alt manuelt.

Synk etterpå fjernet ingen programmer fra telefonen og kopierte heller ingen inn til pcen.
medlem i 167 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]