Itunes match

Diskuter iTunes for Mac

Itunes match

Innleggav steinidar » lør 31.12.2011 13:37

Hei, tenkte jeg kunne dele hvordan jeg fikk Itunes match til å fungere i Norge.
Først må du ha en Amerikansk Itunes konto og et Amerikansk kredittkort.
Siden vi bor i Norge er det veldig vansklig å skaffe seg et Amerikansk kort, men de selger "prepayd" visa kort og vår gode venn som har forsynt oss med Amerikansk Itunes giftcard Roy Skeets ( http://www.skeetsenterprises.com ) har nå begynt å selge prepayd visa cards på $29.99 som det koster å ha itunes match i et år. Send han en melding og etter han har mottatt betaling sender han deg visa nr, utløps dato og sikkerhets kode

Lykke til og et godt nytt år til dere alle

Brukerens avatar
medlem i 170 måneder
 

Re: Itunes match

Innleggav m4rius » lør 31.12.2011 17:07

Virtuelt visa kort på entropay.com funker også helt fint :)
medlem i 187 måneder
 

Re: Itunes match

Innleggav wellendorf » søn 01.01.2012 17:17

m4rius skrev:Virtuelt visa kort på entropay.com funker også helt fint :)


Får bare opp feilmelding i itunes jeg da? Om at kortet ikke matcher bruker osv.
medlem i 164 måneder
 

Re: iTunes match

Innleggav TheEdge24 » søn 01.01.2012 18:53

Har nå testet iTunes Match i en uke og det funker gull!
Jeg fikk det fra jerrycards som selger iTunes, Xbox live, Netflix kort osv fra USA
Han skanner prepaid Mastercard gift cards så får du det på mail på under 10 min.
Det funker som et vanlig USA Master så man kan bruke det hvor som helst i USA.
Man må bare huske å ha samme info på kortet som på den amerikanske iTunes brukeren.

http://jerrycards.com/

Brukerens avatar
medlem i 169 måneder
 

Re: Itunes match

Innleggav Joker » søn 01.01.2012 18:59

Jeg har et spørsmål
Jeg har en norsk apple ID og en amerikansk apple ID, vil nå sette opp iTunes Match på den amerikanske apple IDen og når jeg prøver å skrive inn infoen for å betale til iTunes match får jeg denne meldingen opp:
http://bildr.no/view/1066535
Betyr det at jeg ikke kan laste ned tidligere kjøpe sanger og apps fra den orginale (norske) kontoen på 90 dager hvis jeg kjøper et års abo med iTunes Match?

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Itunes match

Innleggav KnethJensen » søn 01.01.2012 20:57

ja 3 måneder "karantene" med den kontoen du kjøper iTunes Match med! Etter denne perioden så kan du bytte. Men da blir det nye 90 dager osv.

Så det å sjonglere 2 kontoer (US og Norsk) kan virke noe tungvint.

Jeg velger å vente til den dukker opp her hjemme. Er primært ute etter å laste ned tidligere kjøp grunnet HD kræsj for 2 år tilbake..

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Itunes match

Innleggav rstormo » søn 01.01.2012 21:12

steinidar skrev:Hei, tenkte jeg kunne dele hvordan jeg fikk Itunes match til å fungere i Norge.
Først må du ha en Amerikansk Itunes konto og et Amerikansk kredittkort.
Siden vi bor i Norge er det veldig vansklig å skaffe seg et Amerikansk kort, men de selger "prepayd" visa kort og vår gode venn som har forsynt oss med Amerikansk Itunes giftcard Roy Skeets ( http://www.skeetsenterprises.com ) har nå begynt å selge prepayd visa cards på $29.99 som det koster å ha itunes match i et år. Send han en melding og etter han har mottatt betaling sender han deg visa nr, utløps dato og sikkerhets kode

Lykke til og et godt nytt år til dere alle

Har kjøpt av han flere ganger. Rask levering og aldri noe tull med kortene.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: iTunes match

Innleggav wellendorf » søn 01.01.2012 22:03

TheEdge24 skrev:Har nå testet iTunes Match i en uke og det funker gull!
Jeg fikk det fra jerrycards som selger iTunes, Xbox live, Netflix kort osv fra USA
Han skanner prepaid Mastercard gift cards så får du det på mail på under 10 min.
Det funker som et vanlig USA Master så man kan bruke det hvor som helst i USA.
Man må bare huske å ha samme info på kortet som på den amerikanske iTunes brukeren.

http://jerrycards.com/


Han var grisedyr iforhold til andre da :p 49.99 dollar for 25 dollar på mastercard? Lol, finnes andre steder hvor man sparer omtrent 20 dollar.
medlem i 164 måneder
 

Re: Itunes match

Innleggav TheEdge24 » ons 04.01.2012 19:20

Du vet ivertfall at de gjør det skikkelig å at du får det kjapt.
De sier selv:
Price: Everything is in test mode now. Due the high risk and high processing fee of the card and PayPal...

Brukerens avatar
medlem i 169 måneder
 

Re: Itunes match

Innleggav dacr0w » ons 04.01.2012 19:32

Ikke prøvd på Itunes Match, men prøvde nettopp samme triks med min Amazon Kindle Fire. Virtuelt Visa kort fra Roy Skeets, http://www.skeetsenterprises.com , sammen med en Jetcarrier adresse fungerte perfekt slik at jeg nå får lastet ned apps (gratis og betalbare).

:-)
medlem i 147 måneder
 

Re: Itunes match

Innleggav wellendorf » ons 04.01.2012 19:39

TheEdge24 skrev:Du vet ivertfall at de gjør det skikkelig å at du får det kjapt.
De sier selv:
Price: Everything is in test mode now. Due the high risk and high processing fee of the card and PayPal...


Jada jeg sa ikke noe om det ;)
medlem i 164 måneder
 

Re: Itunes match

Innleggav KnethJensen » ons 04.01.2012 19:42

Fungerer ikke med gavekort?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Itunes match

Innleggav TheEdge24 » tor 05.01.2012 21:58

Man må ha gavekort til iTunes PLUSS et Visa-/Masterkort for å aktivere iTunes Match. :-)

Brukerens avatar
medlem i 169 måneder
 

Re: Itunes match

Innleggav bjornand1 » tir 10.01.2012 14:58

Hei, håper noen kan dele erfaringer med "blanding" av kontoer i iTunes Store?

Min situasjon er som følger; jeg har en norsk konto brukt til å kjøpe nokså mye musikk samt en amerikansk brukt på ATV for å leie filmer.

Dersom jeg aktiverer iTunes Match med amerikansk konto tyder studier av hvordan Match virker at også musikk kjøpt med norsk konto håndteres greit? Hva med musikk jeg fortsetter å kjøpe med norsk konto, vil denne løpende tas med i Match? Er det i så fall noen ulemper med å knytte Match til amerikansk konto, fremfor å vente til det (evt.) åpnes for Match på skikkelig vis i Norge?

B
medlem i 173 måneder
 

Re: Itunes match

Innleggav KnethJensen » tir 10.01.2012 15:49

Om du aktiverer Match med US konto så må du vente 90 dager før du kan
Bytte til din Norske konto

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Neste

Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]