iTunes Match NÅ

Diskuter iTunes for Mac

iTunes Match NÅ

Innleggav KasperKillingmoe » tir 15.11.2011 0:27

Nå som iTunes Match er lansert har jeg veldig lyst til å begynne å bruke det.

Er det noen som vet om vi i Norge har noen mulighet for å få til dette ved bruk av for eksempel amerikansk Apple ID?

Takk for svar;)

Brukerens avatar
medlem i 168 måneder
 

Re: iTunes Match NÅ

Innleggav mister.jones » tir 15.11.2011 0:33

Apple har visst ikke forhandlet ferdig med plateselskapene,hva angår ITUNES MATCH utenfor USA,etter som jeg har lest.
medlem i 164 måneder
 

Re: iTunes Match NÅ

Innleggav Leikvin » tir 15.11.2011 0:35

medlem i 164 måneder
 

Re: iTunes Match NÅ

Innleggav Hyzer » tor 15.12.2011 11:16

Begynner å gå rykter om at iTunes Match er i ferd med å rulles ut i Europa. Noen som har testet?
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1291697
medlem i 192 måneder
 

Re: iTunes Match NÅ

Innleggav hanzk » tor 15.12.2011 13:16

dere som har fått til å ta dette i bruk, er det slik at du får en "ny" kopi av egne CD'er du tidligere har lagt inn? hadde passa meg utrolig bra, ettersom vi har så mange CD'er som er temmelig herpa, og ofte gir.. vel.. ikke HELT lossless avlytting :)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: iTunes Match NÅ

Innleggav Hyzer » fre 16.12.2011 10:22

Slik jeg har skjønt det får du ikke automatisk nye kopier av sangene du har, men hvis du sletter lokal kopi etter at sangen er "Matched", så kan du trykke på cloud-ikonet og laste ned en lokal kopi - i høy kvalitet :-)
http://macmost.com/itunes-match.html

Ryktene får flere ben å gå på:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1292175

Noen som har testet i Norge enda?

-M
medlem i 192 måneder
 

Re: iTunes Match NÅ

Innleggav Gullfrode » fre 16.12.2011 11:21

Fungerer slik hos meg.
Har et stort bibliotek, så det står og spøler litt på iPhone 4S og iPad 2, men må si jeg er fornøyd.

Virker som om f.eks. synkronisering med iTunes på jobb-PC'n min fungerer ganske optimalt. Trodde det var slik at jeg måtte laste ned musikken lokalt på datamaskinen på jobb, men musikken streames fra iTunes Match, så kan jeg laste ned lokalt fra iTunes Match om jeg vil.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: iTunes Match NÅ

Innleggav Joker » fre 16.12.2011 11:44

Får du det faktisk till i Norge?
Det funker ikke hos meg :(

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: iTunes Match NÅ

Innleggav nevskire » fre 16.12.2011 12:54

Ser ikke noe meny eller lignende på itunes nå. Oppdateringen jeg lastet ned idag har støtte men ikke på min norske konto iallefall.

https://picasaweb.google.com/1108643392 ... 0738356146

...men på min us konto kommer det opp. Vet ikke om jeg vil kjøpe med den kontoen hvis det kommer Norsk snart.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: iTunes Match NÅ

Innleggav Gullfrode » fre 16.12.2011 16:02

Får det til i Norge, men med amerikansk iTunes-konto og amerikansk kreditkort.

Hvem vet hvor lang tid det tar før iTunes Match kommer til Norge?

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: iTunes Match NÅ

Innleggav Alstad88 » fre 16.12.2011 19:33

Bor ikke i Norge for tiden så jeg har fått det. Forstår meg lite på det. Over 3500 sanger er scannet nå. Kun ca 50 som dukker opp på iPad, iPhone og iTunes. Men på Apple TV2 kommer alle. :-S

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

iTunes Match NÅ

Innleggav Gullfrode » fre 16.12.2011 21:22

Virker som om alle kommer opp på IOS-enhetene hos meg, men er litt vanskelig å telle. Alle kommer opp i iTunes på datamaskinene.
Men det er vel rart om det skal fungere optimalt hos alle så tidlig etter lansering.
Har bare hatt iTunes Match i noen uker, synes det var for skummelt å prøve da iOS var i beta ennå, hadde ikke lyst på et korrupt bibliotek.
Virker Match snappy på ATV 2?
Vil ikke legge inn ny iOS før 4.4-> er untethered.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: iTunes Match NÅ

Innleggav Alstad88 » fre 16.12.2011 21:37

Ser nå at Apple ha stengt iTunes Match for en stund. Tydeligvis for stor trafikk. Har fått alt på iPad og iPhone og nå, men mangler i iTunes.

Sitter å hører på musikk på Apple TV2 nå. Er mer "snappy" enn på iPad/iPhone når det kommer til å bla i meny/laste album bilder. Tar ca 5 sekunder for en sang å starte.
Men alt streames så det er greit for meg, slipper og ha Macen på bare for å høre musikk fra nå av.

Edit: Etter iTunes Match på APple TV 2, så får jeg ikke brukt Netflix via Unblock-US.com.
Får bare melding om: Unable to sign in. Apple TV can not connect to the server at this time. Please try again later.

Noen andre som opplever dette? Eller kjenner til en løsning?

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: iTunes Match NÅ

Innleggav rabl » tor 22.12.2011 17:39

Jeg har fått opp itunes match i menyen til venstre i itunes. På min norske brukerkonto. Could it be? Kanskje de har begynt å rulle ut til flere land nå? =-O

EDIT!: glemte å si at jeg får feilmelding 11556 når jeg klikker på iTunes Match.
EDIT2: restarta iTunes, da var valget borte :-(
medlem i 148 måneder
 

Re: iTunes Match NÅ

Innleggav Runter vom Sofa » ons 15.02.2012 0:49

I stad lukka jeg for en gangs skyld itunes, og når jeg åpna det igjen, spratt det opp en vennlig film som ville fortelle meg om "itunes in the cloud. Here's how it works …" Men det var ikke mulig å huke av for musikk i Valg > Butikk > Automatiske nedlastinger. I Butikk-rullgardina kommer "Slå på iTunes Match" opp i grått hvis jeg har Valg-vinduet åpent - lukker jeg Valg, forsvinner også "iTunes Match"-valgene fra Butikk-menyen.

Men det har kanskje vært sånn en stund?

Eller er det noen i California som roter med huet mitt?
medlem i 209 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]