Lydformater i iTunes

Diskuter iTunes for Mac

Lydformater i iTunes

Innleggav vegajohn » man 14.11.2011 14:47

Etter at Apple har åpnet for Lossless i iTunes, vil jeg rydde opp i biblioteket, og oppgradere det som kan dra nytte av bedre kvalitet.
Hvordan kan jeg se på eksisterende lydfiler i biblioteket hvilken type og kvalitet de har?

En annen ting er at jeg også har en del lydbøker i biblioteket, og da disse ikke behøver lossless-kvalitet lurer jeg på om det er mulig å nedgradere kvaliteten på disse for å spare plass, og i tilfelle hvordan gjør jeg det?
medlem i 186 måneder
 

Re: Lydformater i iTunes

Innleggav m4rius » man 14.11.2011 16:01

Høyreklikk på filen(e) velg info, her står det hvilke kvalitet det er.

Max er et rippe program som konverterer fra og til omtrent alle formatene som eksisterer, bruk det til å konvertere ned kvalitet.

Bruker selv dette for å konvertere FLAC til Apple Lossless.
medlem i 186 måneder
 

Re: Lydformater i iTunes

Innleggav vegajohn » man 14.11.2011 20:42

Sorry, det er mulig det er jeg som er treg, men når jeg høyreklikker på filen og klikker info kommer bare MPEG-4-lydfil. Ingenting om hvilken kvalitet den er rippet inn med (så vidt jeg kan se...)
medlem i 186 måneder
 

Re: Lydformater i iTunes

Innleggav m4rius » tir 15.11.2011 19:34

Se etter Bit Rate:

320kbps er topp kvalitet MP3 filer, lossless ligger opp mot 1000kbps og over....
medlem i 186 måneder
 

Re: Lydformater i iTunes

Innleggav hifinyter » man 06.02.2012 20:48

Hei
For enkel visning uten å måtte gå inn på hver enkelt fil kan du holde inn CTRL og klikke på infolinjen øverst i bildet. Der det står, album, tittel, tid etc. Huk av på bitfrekvens så vises det også.
medlem i 158 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron