filmfunksjon i iTunes

Diskuter iTunes for Mac

filmfunksjon i iTunes

Innleggav VIP » søn 10.09.2006 18:59

hvordan kommer filmfunksjonen i iTunes til å fungere dersom den kommer nå... tenker da på 1) hvordan betalingsmåte og 2) må man laste ned hele filmen fra en internettside eller kan man se den på siden uten å laste den ned? å laste ned en film tar jo litt tid!
medlem i 214 måneder
 

Innleggav admin » søn 10.09.2006 19:02

Ryktene sier vel at filmene streames og lastes ned på samme tid. Ikke ulikt hvordan Apples Quicktime trailere fungerer. Der begynner man å laste ned filen, mens den også vises til deg som bruker.

Betalingssystemet antar jeg at blir det samme som i dag med iTunes, altså kredittkort. Dessverre blir nok ikke denne løsningen å se i Norge med det første. Spesielt ikke etter Forbrukerombudet har lagt sitt hat på Apple.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav macwerner » søn 10.09.2006 19:06

en interessant spekulasjon erjo at man oppretter en .mac konto (gratis) og at når man kjøper filmen blir den kun liggende som et alias / kvittering på din .mac side. Det betyr at du aldri har filmen "fysisk" på maskinen din men at den kan streames anytime. til enhver mac som er registrert med din kode/eierskap. kobler man dette med muligheten til å streame til en type airport videoexpress begynner det jo å høres bra ut !

Dette er selvsagt bare spekulasjoner... :'(

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav admin » søn 10.09.2006 19:16

Spørsmålet er om du får lov til å brenne ut filmen du kjøper til DVD? For 9.90$ (som er den ryktede prisen) tror jeg at jeg gjerne ville brenne en kopi :)

Uansett, to dager igjen til vi får vite hva som skjer ;)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Truls Waage » søn 10.09.2006 19:22

Når filmen er ferdig å streame er det vel bare å lagre kilde som Quictime film, hvis du har Quictime Pro da :-D

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav VIP » søn 10.09.2006 19:58

Truls Waage skrev:Når filmen er ferdig å streame er det vel bare å lagre kilde som Quictime film, hvis du har Quictime Pro da :-D


hva er det man får i quicktime pro som ikke er i gratis versjonen? er det verdt det?
medlem i 214 måneder
 

Innleggav filmsitepro » søn 10.09.2006 20:11

I Pro versjonen kan du lagre filmer som blir åpnet med QT Pro, itillegg har du mulighet for fullskjerm modus mm. For mer info sjekk ut denne linken:

http://www.apple.com/no/quicktime/pro/mac.html

Jeg fikk med Pro versjonen når jeg kjøpte Finalcut Studio. Pro versjonen er jo ikke så dyr, men det blir jo selvfølgelig ett spørmål om du trenger de funksjonene. Selv synes jeg den er helt genial, pga. muligheten for lagring og fullskjermmodus!

:-)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]