Overføring av musikkbibliotek

Diskuter iTunes for Mac

Overføring av musikkbibliotek

Innleggav Malla90 » søn 03.09.2006 12:43

Hei!

Venter spent på min nye macbook. Jeg har PC, altså Windows Itunes fra før. Kan man overføre Itunes, musikkbiblioteket fra pcen til den nye macbooken? Eller må jeg gjøre alt på nytt? Har et musikkbibliotek med ca 1300 sanger...
medlem i 212 måneder
 

Innleggav hubba » søn 03.09.2006 13:14

Hei. Tror du kan overføre ITunes library filen, som er en databasefil. Regner med at det skulle holde. Så fremt at macen har tilgang på musikkfilene også.

NB. Har ikke prøvd dette selv.
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Dorian » søn 03.09.2006 13:29

Funker fint andre veien vet jeg, fra mac til pc.
Jeg bare kopierte mappen med musikkbiblioteket, samt databasefilen, og det funket som bare det.
Så regner med at det burde funke fint, ja =)
medlem i 238 måneder
 

Innleggav thimic » søn 03.09.2006 13:39

Lar du iTunes organisere musikken din skal det bare være å dra mappa iTunes fra My Music i Windows (hvis du ikke har endret på noe) til Music-mappa på macen. Da blir musikk, spillelister, playcount og alt annet med over :)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Malla90 » tir 05.09.2006 15:05

Det skjønte jeg ikke helt. Det e jo en helt annen datamaskin da. Må de sendes på mail eller noe sånt?
medlem i 212 måneder
 

Innleggav Conker » tir 05.09.2006 15:08

Når jeg overførte sangene funket ikke databasefilen, sannsynligvis fordi sangene ligger forskjellig når man flytter den fra mac til pc? Er jo forskjellig mappestruktur...

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Funkaholic » tir 05.09.2006 15:12

Opplevde noe rart i går. Har overført all musikken min til en ny Macbook. Når jeg spiller musikken vanlig i iTunes funker det gull. Men når jeg starter Frontrow og spiller der kommer det opp melding om at jeg ikke har kjøpt musikken og må gå til iTunes Music Store for å betale for den.
Altså, dette er musikk jeg har rippa fra CD'ene mine, gidder da ikke betale for dem en gang til!

Hjelp, please si at noen har en knallidé på hva som har gått galt.

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]