iTMS

Diskuter iTunes for Mac

iTMS

Innleggav simkort » lør 26.08.2006 15:05

Hvordan går det i saken om DRM beskyttelse osv. Vurderer om jeg skal fortsette å kjøpe musikk fra iTMS eller om jeg fra nå av skal kjøpe vanlige CD-er og importere musikken til musikkgalleriet.
medlem i 212 måneder
 

Innleggav smacmac » lør 26.08.2006 15:26

iTMS er billiger og ofte får du musikken før, men du får ikke cover, du får dårligere kvalitet og du kan ikke bruke musikken 100% som du vil. (jeg bruker iTMS)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav Daniel » lør 26.08.2006 15:59

Jeg kjøpte mine aller første sanger på iTunes i dag! :-D Det var faktisk ganske gøy. Bob Dylan og The Last Kiss Soundtrack. :-D

Ellers har jeg kjøp "gammeldagse" CDer. Nå skal jeg vel kjøpe mesteparten på iTunes og noe på CD. Litt synd det med DRM, men men.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav BareTom » lør 26.08.2006 16:01

smacmac skrev:iTMS er billiger og ofte får du musikken før, men du får ikke cover, du får dårligere kvalitet og du kan ikke bruke musikken 100% som du vil. (jeg bruker iTMS)


Det spørs hva du handler.. Jeg kjøper aldri HELE album på ITMS siden de faktisker veldig dyre, så lenge jeg kan få albummet en annen plass. Kjøpe album er mye billigere hvis du kjøper på Ebay og av og til billigere eller like dyrt på play.com.
medlem i 225 måneder
 

Innleggav limbo » lør 26.08.2006 16:02

Da er vi to Daniel.

Kjøpte amp fiddler og pre order på det nye albumet til Bob Dylan.

Syns ikke kvaliteten er så ille.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav freddjoh » lør 26.08.2006 16:46

Jeg satser på å kjøpe vanlige Cd'er jeg. Finner knapt en eneste låt på ITMS som er av interesse. Særdeles lite hard rock på ITMS. Tragisk mainstream utvalg. Jeg digger ikke Sondre Lerche og Britny Spears jeg.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav smacmac » lør 26.08.2006 18:50

"Tragisk mainstreem". Det er jo opp til hvem som helst å være på iTMS, så det er jo mye plateselskapene/artistene sin skyld om de ikke er der. Bare se på alle de mindre punkbandene som jeg aldri i verden kan se at Apple ville ha ofret en klallori for å få på iTMS som faktisk er der.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav admin » lør 26.08.2006 18:55

Ser ut som TuneCore har fått støtte for iTMS Europa nå. Da vil det jo potensielt åpne seg for vesentlig mer "uavhengig musikk" - altså musikk som ikke er på de store plateselskapene.

TuneCore er i mine øyne rimelig genialt og jeg er ikke tvil om at dette er framtidens måte å distribuere musikk på. Ingen Mac1ere som er i u-signet band som har lyst å prøve? :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron