Maskin ikke autorisert til å spille valgt sang?

Diskuter iTunes for Mac

Maskin ikke autorisert til å spille valgt sang?

Innleggav Peacock8 » tor 24.08.2006 18:06

Denne beskjeden kommer opp i Front Row "Itunes" når jeg prøver å spille av en sang som er lastet ned fra en nettside:

Denne maskinen er ikke autorisert til å spille den valgte sangen.

Hvis du vil autorisere maskinen, markerer du sangen i Itunes og oppgir kontonavnet og passordet som ble brukt da sangen ble kjøpt fra Itunes Music Store..

Men har jo ikke kjøpt sangen fra Itunes Music Store?
Hva skal jeg gjøre? Har prøvd å fjerne autoriseringen på maskinen, men har jo ikke noe "Audible" brukernavn eller passord siden jeg aldri har kjøpt musikk fra Itunes Music Store.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav arveT » tor 24.08.2006 18:08

hvis den er ulovelig lastet ned er det vel ikke mye å gjøre, hvis ikke må du kontakte levrandøren
medlem i 229 måneder
 

Innleggav admin » tor 24.08.2006 18:09

Du har sikkert lastet ned en sang med DRM fra iTunes Music Store. Denne kan du ikke spille av uten å være autorisert.

Gleden med DRM.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Peacock8 » tor 24.08.2006 18:13

Musikken det er snakk om er Trance, altså musikk som ikke bestandig blir solgt, men som ofte blir lagt opp på nettsider slik at man kan laste ned gratis og det er det som er tilfellet nå.

Synes det er litt irriterende å ikke få spille av musikk som er lovlig lastet ned.

Det går å spille av musikken hvis jeg kun åpner Itunes direkte fra docken, men hvis jeg bruker fjernkontrollen for å bruke Front Row "Itunes" går det ikke. Det er det som er litt merkelig.

Edit: Hva er DRM?

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav ak » tor 24.08.2006 18:46

DRM: http://no.wikipedia.org/wiki/DRM

Det er mulig at du har lastet ned en ulovlig kopi i god tro, han/hun som har lagt ut sangen vil ihvertfall ikke at du skal kunne spille den av fritt.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav admin » tor 24.08.2006 21:25

Det du har lastet ned er som sagt en sang som er kjøpt på iTunes Music Store. Personen som har gjort denne tilgjengelig vet sannsynligvis ikke at sangen er beskyttet av DRM (kopibeskyttelse) og ikke mulig for andre å spille av uten å ha kjøpt en lisens.

Personen som du har lastet denne sangen ned fra har heller ikke lov til å legge denne ut på andre websider, uansett hvor mye trance det er :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Peacock8 » fre 25.08.2006 18:50

Okei, fikk spille sangen i Front Row etter at jeg skiftet på filnavnet på sangen..Så da vet jeg hva jeg skal gjøre neste gang dette skjer. Men takk for svar.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav effni » fre 25.08.2006 19:11

Jeg opplever det samme problemet med musikk som er importert fra svært så lovlydige cd`er i iTunes, hvilket betyr at fenomenet trolig er mer omfattende enn det som beskrives her. Det varierer fra gang til gang hvilke spillelister (artister) som ikke autoriseres for avspilling, altså tilsynelatende systemløst. Og svært irriterende, da resultatet blir at Front Row ikke benyttes.
medlem i 212 måneder
 

Innleggav Peacock8 » fre 25.08.2006 19:14

ja, sangen kan spilles hvis du går til artist valg istedefor å velge fra spilleliste, det er iallfall det jeg har funnet ut. Ta å test det! Hvis dette er realiteten synes jeg at "DRM" er litt unyttig i forhold til kopibeskyttelse av musikk!!

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]