Musikk i iTunes fra nettverksdisk

Diskuter iTunes for Mac

Musikk i iTunes fra nettverksdisk

Innleggav knuta » ons 16.08.2006 9:37

Hei,

Jeg har kjøpt meg en Lacie nettverksdisk som jeg skal bruke til å ha all musikken min på. Det fungerer for så vidt greit bortsett fra at iTunes ikke helt har lyst til å huske hvor musikken ligger.

Av og til så endrer iTunes standardmappen sin til den vanlige på den interne harddisken på MacBooken istedenfor den eksterne. Jeg må da endre den tilbake, og iTunes på "oppdatere bibliotek" som tar litt tid når jeg har 60Gb musikk.

Det kan vel hende itunes endrer mappen siden den ikke finner den når nettverket ikke er koblet til, men er det noen som har noen tips til meg?

mvh,
Knut
medlem i 219 måneder
 

Innleggav herbal » ons 16.08.2006 10:06

Du kan ta en titt på dette: http://captnswing.net/2004/02/07/share_itunes_library.html

Jeg har ikke prøvd det selv.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav knuta » tor 17.08.2006 22:22

Jeg har svært lite erfaring med Unix, men jeg forstår at det muligens kan løse problemet mitt. Er altså eneste måte til å få iTunes til å ikke automatisk endre plasseringen på biblioteket å kjøre et slikt unix-script i oppstarten til iTunes?

Knut
medlem i 219 måneder
 

Innleggav ZiPLe » tor 17.08.2006 23:01

Rart du opplever problemer med det. Jeg har musikken liggende på en server, og jeg har stilt inn iTunes til ikke å kopiere musikken. Har hatt det slik i 1,5 år nå uten at jeg har vært bort i det problemet der.

Det eneste som skjer om jeg glemmer å mounte opp nettverksdisken før jeg starter iTunes er at det kommer ett "!" foran sangen. Men det løser seg når jeg mounter...

Men ikke at det er så mye hjelp for deg dette da, men jeg trenger iallefall ikke noe script.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav knuta » lør 19.08.2006 17:17

Etter litt prøving så er kanskje problemet mitt litt overdrevet. Det ser ut som om en liten restart av iTunes etter at disken er mounta opp igjen løser alt. Det var altså kun en min manglende erfaring med mac som var problemet. Takk for all hjelpa uansett.

Knut
medlem i 219 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]