iTMS snikeri!

Diskuter iTunes for Mac

iTMS snikeri!

Innleggav sortebill » fre 11.08.2006 23:12

Jeg kjøpte noen sanger på itms her om dagen, men hva gjør de snikene? De tar 100 kr for hver av dem fra min bankkonto.. altså 200 for et par sanger som skal koste 8 kr stk..

Greit nok, det er sikkert snakk om en reservasjon eller noe, men 100 kr ?!

Jaja, blir ikke noe mat på denne karen i helga, jævla itms, siste gang jeg kjøper noe fra dere.. Forbanna snikete gribber !

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav ch_knapp » fre 11.08.2006 23:13

Sikker på at du ikke har hatt noen utestående betalinger hos dem?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav sortebill » fre 11.08.2006 23:16

Det var første gang jeg handla noe hos dem

Edit: hvor kan jeg klage?

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Bananen » fre 11.08.2006 23:26

Vent noen dager. Som du sier så "reserverer" de litt mye for å forsikre seg at du faktisk har penger (eller noe i den dur). Om ingenting forandrer seg bør du ringe Apple og klage.

Nummeret til teknisk hjelp er 815 00 158

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav sortebill » fre 11.08.2006 23:28

Det passer jævlig dårlig akuratt nå da, det var alle pengene jeg hadde liksom.. Kan liksom ikke leve på Black Debbath - Motorhedda Gabler og Jim Stärk - Its allright, de er liksom ikke så veldig mettende..

Men fra spøk til revolver, dette er noe svineri! 200 kr for to sanger?!

815 --- Jada, jeg skal i tillegg betale i dyre dommer for å få igjen penger som i utgangspunktet er mine..

Jeg liker Apple, men itms som er et eget selskap har jeg ingenting til overs for, makan til råttent selskap, lydkvaliteten på det jeg fikk var også heller dårlig i forhold til hva en kunne forvente..

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » fre 11.08.2006 23:36

Overhodet ikke råttent fra apple sin side. Det er ikke de som reserverer 100 kroner pr sang, men bankenes betalingssentral og andre bankinstanser har hele hundrelapper som reservasjonsavrunding.

Greit nok at det er noe drit, men rett i hvert fall kritikken dit den hører hjemme. Apple har lagt inn et trekk på 8 kroner. De som faktisk utfører transaksjonene (Visa, MasterCard, whatever) opererer med avrundinger osv.

Når det gjelder lydkvalitet, synes jeg det er merkelig at folk forventer noe som helst av 128 kbps AAC. Jeg er ikke glad i Apple om dagen på grunn av mange ting. Men dette er rett og slett et grovt tilfelle av «misplaced anger». Kjeft heller på VISA/MasterCard for å runde av reservasjonstrekk.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav sortebill » fre 11.08.2006 23:39

Jeg driter i hvem av dem som gjør det, mitt forhold er mellom meg og apple ikke mellom meg og ett eller annet bankfirma. Det er apple som har solgt meg varen ikke banken og det er derfor apple som er ansvarlig for dette tøyset.

Men uansett, i fremtiden skal jeg passe på å bruke den andre kontoen min, å sette inn nøyaktig beløp og ikke en krone mer.. Dette er tøv!

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » fre 11.08.2006 23:50

{tre ut av moderatorrollen, og snakke som medbruker}
Apple har satt en reservasjon på 8 kroner på kontoen din. Hva BANKEN har av prosedyrer når det settes reservasjon kan overhodet ikke Apple svare på. Apple har enda ikke sett en eneste krone av pengene dine, men du har faktisk fått sangene på forskudd. Tror du ikke Apple hadde trukket det nøyaktige beløpet med en gang om de faktisk kunne? Du burde faen meg være glad for at banken fungerer som en sikkerhetsbuffer for å forhindre at pengene går direkte til de som setter en transaksjon. Reservasjonen er en sikkerhetsinnretning som rett og slett sørger for at selger kan gi fra seg et produkt i visshet om at du faktisk har pengene, samtidig som du med sikkerhet kan bruke kredittkort fordi du vil ha muligheten til å stoppe transaksjoner du ikke har gjennomført (kredittkortsvindel).

Greit nok at det er Apple som selger varen, men det er banken som gjennomfører transaksjonen. Apple selger deg ikke transaksjonstjenesten. Den tjenesten er det banken som tilbyr. På den fronten er Apple like mye kunde som du er, og Apple har faktisk ikke sett et rødt øre av de pengene som er reservert. Apple BETALER faktisk banken for å la deg bruke kredittkortet ditt der. Det KOSTER APPLE PENGER at bankene har slike rutiner.

Ditt forhold er faktisk med Deg og Banken. Du har sagt til Apple at du trenger en låt. Apple har dermed bedt deg om å fylle ut et skjema som går TIL BANKEN (Nei, ikke til Apple). Banken sier ja TIL APPLE, og du får låta fra Apple. Banken er mellomledd, og dermed har du faktisk mer med banken å gjøre enn med Apple. Faktisk så har du ALT med banken å gjøre når det gjelder pengene dine. Apple har faktisk INGENTING med pengene dine å gjøre på dette tidspunkt. At du driter i hvem som gjør det, er vel egentlig totalt irrelevant. Er det noe du IKKE burde drite i, så er det hvem som faktisk håndterer pengene dine når du kjøper ting.

Det er overhodet ikke tøv, og om du hadde brukt 5 minutter på å sette deg inn i hvordan kredittkorttransaksjoner ved nettkjøp fungerer (ja, for det er faktisk slik UANSETT hvem/hva/hvor du kjøper fra), så hadde du kanskje sluppet å sitte denne helgen «uten mat».

Skjerp deg. Jeg får nesten vondt.
{tre inn i moderatorrollen igjen}
Sist endret av Nikoraisan den lør 12.08.2006 0:00, endret 1 gang

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav sortebill » fre 11.08.2006 23:59

Ja, jeg begynner å få ganske vondt av deg også, men det er en annen sak.

Jeg vet utmerket godt hvordan dette systemet fungerer. Men jeg har til dags dato ikke opplevd noe lignende fra noen andre, å jeg kjøper MYE på internett.

Poenget er ikke at jeg ikke har mat, det har jeg alltids mulighet til å skaffe på en eller annen måte..

Poenget er 200kr istedenfor 18kr. Og at apple ikke har sett en snurt av pengene enda vet hverken jeg eller du noe om, du jobber så vidt jeg har fått med meg ikke i visa eller en bank eller i itms, så hva du tror og jeg tror kan være rivruskende galt begge deler.

Og bla bla bla.

Gå å moderer noen dobbeltposter eller noe.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » lør 12.08.2006 0:02

sortebill skrev:Og bla bla bla.

Gå å moderer noen dobbeltposter eller noe.
Og da ble det visst så usaklig at tråden ikke lenger tjener noen hensikt.

Stenges.

Edit: når jeg tenker over det, er det vel greit å la andre få ytre sine synspunkter også. Tråden forblir åpen, men hold det på et saklig nivå.
Sist endret av Nikoraisan den lør 12.08.2006 1:00, endret 2 ganger.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Per-Kristian » lør 12.08.2006 0:02

Gå å legg deg ;) Hvorfor legger du ut en tråd her, når du ikke vil ha svar?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Ingunn » lør 12.08.2006 1:14

Unnskyld meg. Jeg er på ingen måte på krigsstien, og jeg har ikke tenkt til å lage kvalm, men hør nå her…

Først og fremst, for alles del, å gjøre litt re-search før man påstår noe såpass hardnakket er litt lurt. For når det skjer noe galt i forbindelse med overføring av penger og sånn, er det ikke nødvendigvis Apples feil, selvom det er de som leverer tjenesten.

Når noen prøver å hjelpe til i en slik tråd er det veldig unødvendig å komme med masse usaklig dritt bare for å si noe, for det folk gjør (stort sett) er å hjelpe. Av og til kommer denne hjelpen til nytte, av og til ikke. Det må man bare leve med.

I dette tilfellet virker det som NiHon har peiling på hva han snakker om, og da syns jeg det er unødvendig å dømme hans bidrag til hjelp nord og ned, når det kanskje viser seg at han faktisk har en løsning, og at hans ytringer kan løse problemet til trådstarter. (Det var en lang og tung setning.)

Så hvis folk generelt, ikke bare i denne tråden, kunne prøve å være litt mindre påståelige, kan flere problemer løses, og stemningen vil være bedre i det jeg mener er tidenes beste forum. Når man spør om hjelp, ber man jo også om et svar, så å da si «takk for hjelpen», og å være -litt- blid, er det minste man kan forvente av folk. Det er generell folkeskikk og en holdning alle burde ha, også om problemet ikke blir løst det første kvarteret.

For, etter et år i dette forumet har jeg faktisk fått svar på alt jeg har spurt om og lurt på, og det tror jeg ganske mange andre også har, særlig nye brukere. Jeg vil ikke at en tråd som denne skal ødelegge kvelden, for det er veldig unødvendig...

Alt er ikke Apples feil om noe plutselig skjer, og bankene har faktisk et system for å beskytte seg selv, og sine kunder så man ikke blir svindlet. Det er sånn det funker. Og å sette seg litt inn i måten de opererer på når folk bestiller tjenester på internett er nok ikke så dumt. Det er ting de fleste kunne ha bruk for, og som alle kan lære litt av.

Så vær så snill, kan vi ikke holde en litt mer saklig og seriøs tone? Det skader da ingen, og det er ikke vanskelig heller :-)

Ellers ønsker jeg alle en trivelig natt. :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav view » lør 12.08.2006 1:32

Det har skjedd noe lignende med meg, banken reserverte penger for et kjøp hos mpx.no, men jeg sletta orderen med en gang, det tok flere dager uten at pengene kom tilbake, så jeg ringte banken og de overførte pengene tilbake mens jeg snakket med dem. prøv å ring de i morgen så ordner det seg sikkert.
medlem i 212 måneder
 

Innleggav sortebill » lør 12.08.2006 1:50

Når man er forbannet hender det seg at man blir sint på alt og alle, sånn er det bare, om noen føler seg ille berørt eller såret av noe er det bare å beklage.

Men når det er sakt, en blir ikke i noe bedre humør av å snakke med lite behjelpelige svensker på et 815 nummer heller.

Men det løser seg nå, poenget var uansett ikke å få vite hvordan det hele fungerte, for dette vet jeg, poenget var at apple fint kunne ordnet en avtale med banken som gjorde at de reserverte det riktige beløpet og ikke 10-12 ganger så mye.

Men uansett, om jeg var litt usakelig får jeg bare beklage dette, av og til blir en bare forbanna å da er den som kommer med fornuftig og riktig informasjon somregel en av dem som får svi.. :/

Men sånn jeg ser det, er denne setningen;
NiHon skrev:Skjerp deg. Jeg får nesten vondt.

Like usakelig som det jeg sa.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Ingunn » lør 12.08.2006 2:00

Det er da ingen vits å fordele noe skyld her, og hvem som «startet» det hele er uvesentlig. Det er enda mer unødvendig å dra det opp igjen når folk har lagt ballen død og problemet løser seg.

God natt :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Neste

Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]