Mulig å streame musikk via iTunes?

Diskuter iTunes for Mac

Mulig å streame musikk via iTunes?

Innleggav JaHa » lør 22.07.2006 1:38

Hei,

Jeg bruker en webserver (Audigen) som jeg streamer mp3 filer fra. Måten dette fungerer på er at det aksesseres en m3u fil på webserveren som inneholder en spilleliste over alle sangene som skal streames.

Når jeg starter streamingen så får jeg opp en Quicktime kontroller i Safari. Denne synes jeg ikke er så veldig bra og lurer på om det er mulig å streame mp3-filer på denne måten via iTunes istedenfor. Det jeg tenker på da er at jeg starter streamingen som vanlig fra webserveren ved hjelp av Safari men at det er iTunes som bruker m3u filen istedenfor Quicktime.

Hvordan gjør jeg i så fall dette?

Jarle
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Jarra » lør 22.07.2006 2:04

Itunes har vertfall en delings funksjon, der du deler musikk og spillelister over nettverket. Se i preferences i Itunes, også trykker du på tabben hvor det står sharing.
medlem i 214 måneder
 

Innleggav WZot » lør 22.07.2006 3:48

Command+U (eventuelt Advanced->Open stream...) i iTunes, skriv inn URL til streamen.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav JaHa » lør 22.07.2006 14:25

Jarra skrev:Itunes har vertfall en delings funksjon, der du deler musikk og spillelister over nettverket. Se i preferences i Itunes, også trykker du på tabben hvor det står sharing.


Jeg bruker denne webserveren for å ha mulighet til å streame musikken min fra hvor jeg vil. Delingsfunksjonen i iTunes gjør del vel bare mulig å dele via nettverket og ikke via Internett etter hva jeg har forstått.

WZot skrev:Command+U (eventuelt Advanced->Open stream...) i iTunes, skriv inn URL til streamen.


Dette gjorde det jeg ønsket med iTunes :-) Men er det mulig å assosiere m3u filene til iTunes slik at det er iTunes som startes når jeg trykker på linken i Safari og ikke QuickTime Plugin?

Jarle
medlem i 219 måneder
 

Innleggav JaHa » lør 22.07.2006 15:06

Hei igjen,

Jeg fant svaret selv.

Det var et problem med å streame m3u filer til iTunes, iTunes spiller kun den første filen i streamen og det er litt dumt hvis man ønsker å høre et helt album.

Jeg fant programmet M3U2iTunes som løser dette problemet. Jeg har assosiert alle m3u filer til dette programmet men Safari vil fortsatt kun starte QuickTime plug-in'en. Får ta en restart å se om det hjelper.

Takk for hjelpen som sendte meg i riktig retning :-)

Jarle
medlem i 219 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron