Tømme hele iTunes

Diskuter iTunes for Mac

Tømme hele iTunes

Innleggav AreB » lør 15.07.2006 13:24

Jeg har etterhvert fått en del musikk på min Mac, noe som førte til at jeg flyttet musikken over på en Maxtor. Problemet er bare at min iTunes har lagt all musikken inn to ganger, noe som er kjipt, for når vi sitter å hører på musikk så kommer alle sanger to ganger etterhverandre :-/ . Jeg har prøvd å kjøre en slik "ta vekk like filer sak" uten at det hjalp meg...

Så over til spm: Er det mulig å tømme hele iTunes, for så å søke musikken inn på nytt?

Takker for alle svar ;)

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav thomasb » lør 15.07.2006 13:27

Selvfølgelig er det mulig å tømme biblioteket :)

Den enkleste måten å gjøre det på, er å avslutte iTunes, for så å slette filene ~/Music/iTunes/"iTunes Libary" og "iTunes Music Library.xml"

Merk at du da også mister alle spillelister osv...

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav ch_knapp » lør 15.07.2006 13:30

uhm... du kan slette "iTunes Library"-filen i ~/Musikk/iTunes -mappen (~= Hjem-mappen din)

Og så starte opp iTunes igjen og velge Fil-> «Legg til fil/mappe i biblioteket», og bla deg frem til mappen på den eksterne harddisken

Jeg tror du kan la være å slette "iTunes Music Library.xml" - da beholder du dataene om antall avspilte ganger og slikt. - men det vet jeg ikke med sikkerhet utover at det er i den filen det blir lagret.
Sist endret av ch_knapp den lør 15.07.2006 13:31, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav AreB » lør 15.07.2006 13:31

Takker for raske svar:)

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere