Artist først i Itunes

Diskuter iTunes for Mac

Artist først i Itunes

Innleggav jølle » fre 14.07.2006 21:22

Prøver å organisere kolonnene i Itunes sånn at artist vises før sangtittel, men får ikke til å dra den bort. Går dette virkelig ikke ann, eller er det jeg som er helt amøbe?
medlem i 215 måneder
 

Innleggav Jon » fre 14.07.2006 21:30

ser ikke ut til at det går. Høyreklikker du så går det heller ikke ann å hake på/av "sangtittel". Rart.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav MonsieurJunk » lør 15.07.2006 1:19

Jon skrev: Høyreklikker du så går det heller ikke ann å hake på/av "sangtittel". Rart.


Hvis du hadde fått det til hadde det vel blitt litt klønete å finne riktig sang? ;)
Men det er vel bare å skaffe seg en iPod Shuffle hvis man ikke vil vite hva man får høre!

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Jon » lør 15.07.2006 1:26

Det er sant, og jeg foretrekker å ha sangtittel først. Poenget er at hvis man ønsker noe annet så burde det vært mulig. Ønsker man som trådstarter å ha artist først, så burde det vært mulig.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav firepack » lør 15.07.2006 1:34

Rearranging columns
If you want to rearrange the columns in iTunes to see specific information about your music quickly, just drag the column to the place you want. Rearranging columns is a great way to quickly view your ratings for songs right next to the song name, for example. The only column you can’t move is the song name.

http://www.apple.com/ilife/tutorials/itunes/it1-4.html
medlem i 228 måneder
 

Innleggav ErikJustus » lør 15.07.2006 11:57

Det er ganske opplagt hvorfor Sang Tittel ikke kan flyttes:
Podcaster og Radiokanaler bruker dette feltet og gjerne aldri Artist eller Album feltene. Det vil si: podcaster bruker de feltene i Bibliotek, men der er de andre feltene ikke så nyttige. Uansett er Podcast=Sang Tittel i Podcast view.

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Innleggav jølle » lør 15.07.2006 19:18

ErikJustus skrev:Det er ganske opplagt hvorfor Sang Tittel ikke kan flyttes:
Podcaster og Radiokanaler bruker dette feltet og gjerne aldri Artist eller Album feltene. Det vil si: podcaster bruker de feltene i Bibliotek, men der er de andre feltene ikke så nyttige. Uansett er Podcast=Sang Tittel i Podcast view.

Uansett om podcaster bruker sangtittel eller ikke. Poenget mitt var ikke å fjerne sangtittel kolonnen, men altså å flytte dette først i menyen. Synes faktisk at det er helt idiotisk at dette ikke går. Det mest logiske når jeg skal høre på musikk, er å først fokusere på artisten og så finne den sangen jeg vil høre av denne artisten. Latterlig at dette ikke går i Itunes.
medlem i 215 måneder
 

Innleggav ErikJustus » lør 15.07.2006 19:57

Jeg skjønner hva du sier. Men hvis du ser på en podcast under "Podcasts" eller en radiostream under "Radio", så er denne kolonnen nødt til å være først. Bilde

Jeg sier ikke at jeg er enig med valget, men det er slik iTunes databasen klarer å håndtere mange forskjellig data.

Uansett hvor du har Sang eller Artist eller Album eller Sist Spilt sortert i kolonnerekkefølge, kan du sortere databasen etter akkurat den kategorien du ønsker.

Det som irriterer meg er at man ikke kan ha første og annenrangs sortering. F. eks. sorter først etter artister så album. Det hadde vært bra om samlealbum som Café del Mar kun holdes samlet, selv om man sorterer etter artist.

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron