Irriterende DRM

Diskuter iTunes for Mac

Irriterende DRM

Innleggav iPal » tir 27.06.2006 19:19

Missforstå meg rett .... det at musikken jeg kjøper må beskyttes mot piratkopiering er vel et nødvendig onde. Men nå ble jeg faktisk litt oppgitt. Kanskje min egen dumhet å tro at det skulle være lett, men men ...

Jeg er snill. Jeg kjøper musikken min.

Kjøpte Baby Elephant av Henry Mancini for å ha som ringetone på mobilen. Altså da er det min låt ... eller? Jeg har betalt for den, ikke sant? Om jeg vil ha den på mobilen skulle være mitt valg ... eller? Vel det går altså ikke pga. DRM'en. Men jeg tenkte jeg kunne gå rundt det problemet ved å bruke garageband til å lage en spesialversjon til mobilen ... neida - går ikke!

Bilde

Jaja, så får jeg være slem da og laste ned et P2P program (som jeg ikke engang har liggende lenger) og få tak i en låt som jeg allerede eier ;)

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav AirBook » tir 27.06.2006 20:51

Jada, irriterende er det, men det sier seg jo selv at du ikke kan importere en beskyttet fil inn i GarageBand for der å bruke den fritt ;)

(P.S: Ser at iPod1- og Mac1-forumet er slått sammen slik at postene fra iPod1 dukker opp på Mac1, men ikke omvendt!
Strålende løsning! Vil nok heve besøkstallene til iPod1 betraktelig, da det vil komme mye raskere svar!)


:-D Bra jobba!
Sist endret av AirBook den tir 27.06.2006 20:53, endret 1 gang
medlem i 233 måneder
 

Innleggav gulll » tir 27.06.2006 20:53

Kan du ikke benytte standardtrixet, brenne på CD og importere på nytt? Burde la seg gjøre å føre den over på mobilen da.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Koomin » tir 27.06.2006 21:02

siden det kun er en sang, kan du jo gjøre det tungvint, og bruke f.eks. et program som Wiretap Pro, og "manuelt" ta opp lyden. Ulovlig er det vel ikke heller tror jeg, siden det er til personlig bruk. Dog, sikker er jeg ikke.

(Wiretap Pro er shareware, så det er begrenset med valgmuligheter når det gjelder filtype, men dette kan iTunes konvertere videre til mp3.)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]