Hvordan få radio til å virke?

Diskuter iTunes for Mac

Hvordan få radio til å virke?

Innleggav lagune » fre 23.06.2006 19:02

Jeg har en MacBook Pro, raskt trådlest internett fra telenor, men får ikke radiolyd. Det samme skjer samme hviken stasjon jeg dobbeltklikker på:
Først kommer meldingen: Henter spilleliste. Så forsvinner den og ny melding dukker opp: Kobler til. Den står og jobber en stund før den forsvinner, og så skjer det ikke mer.

Hva er galt?

Lagune
medlem i 230 måneder
 

Er problemet ukjent?

Innleggav lagune » lør 24.06.2006 12:21

Alle dere som leser spørsmålet uten å svare; har dere samme problem uten å ha noen løsning, eller virker det bare helt fint hos dere?
medlem i 230 måneder
 

Innleggav smacmac » lør 24.06.2006 12:28

Vær så snill ikke å bump tråder...


men du kan jo kanskje fylle ut med mer info:
Snakker vi her om i iTunes eller er det på en eller annen nettside? Og hivlken kanal, eller har du prøvd flere?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Det gjelder iTunes

Innleggav lagune » lør 24.06.2006 12:40

Det gjelder iTunes. Tidligere virket noen stasjoner der, nå er det ingen som spiller. Dessuten gjelder det NRK nettradio. Jeg har lagt inn widget i Dashboard. Klikker jeg på den åpnes iTunes, men lyd kommer det ikke.
iTunes virker ellers helt fint på avspilling av egne sanger. Forbindelsen til Music Store er også helt i orden.
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Tu » lør 24.06.2006 12:42

Er det NRK sine kanaler du prøvd på. må desverre si at jeg opplever mp3 streamingen dems som meget ustabil av og til og har nesten ikke klart å høre på dei de siste dagene. så jeg måtte krype til korset og bruker akkurat nå nettradioen på nettsiden dems.

hva er å bump tråder??? må jo være lov å skrive nytt inlegg om man ikke fikk svar på første gangen.

EDIT: hos meg må jeg inn i firefox for å få nettradioen til å fubker, bruker ellers safari til surfing. prøv å åpne dene urlen i itunes den funker alltid fint hos meg :) http://flux.bek.no:8000/pilota
medlem i 231 måneder
 

Har prøvd

Innleggav lagune » lør 24.06.2006 13:05

Takk for svar. Prøvde å lime inn adressen, men det samme skjer. Boksen med "kobler til.." kommer opp. Så spinner det en god stund, så forsvinner boksen og ingenting skjer. Har prøvd med Firefox, Safari og Camino
medlem i 230 måneder
 

Innleggav rebop » lør 24.06.2006 13:11

Hva med http://media.hiof.no da? Det er vel ikke en itunes radio sak, men det skal forhåpentligvis fungere. Selv har jeg ikke giddet å starte omigjen etter forrige quicktime oppdatering, derfor funker det ikke her... hehe (52 dager oppetid nå på min iBook)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]