Sony Mp3 spiller og Mac

Diskuter iTunes for Mac

Sony Mp3 spiller og Mac

Innleggav polsokk » fre 02.06.2006 12:51

Det har seg sånn at dattera mi har fårr en Sony mp3 spiller til bursdagen sin. Etter som jeg har forstått er det ikke mulig sånn direkte å få lagt over musikk til denne spilleren fra Itunes på mac. Både dattera mi og jeg har mac, og vi har ikke tilgang til en vanlig windoze boks.

Noen som har tips til hvordan man kan omgå dette?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Smertehyl » fre 02.06.2006 13:01

Vel, eg har ikkje vidare god erfaring med sonyspelarar og mac... sjå denne posten: http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=13854&highlight=

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Frants » fre 02.06.2006 13:09

har ikke hørt at det finnes noe direkte løsning (plug-in) for iTunes. Desverre.

Men hadde selv en ikke-autorisert mp3-spiller tidligere. Da dukket denne opp som en disk på mac'en når jeg kobla den til via USB. Det jeg måtte gjøre da, var rett og slett å kopiere via Finder fra iTunes-biblioteket og over på spilleren. Det eneste du må tenke på da er formatet. Spilleren liker sikkert best MP3-formatet, mens det er ikke sikkert du har dette som default i iTunes (du kan ha det, men kommer ikke som standard. Foertrekker faktisk dette, siden jeg ofte eksporterer låter til både telefoner og ikke-iPod'er). Hvis du ikke har iTunes-biblioteket ditt som MP3-filer må du konvertere låtene før du kopiere (du kan markere låtene i iTunes og velge "konverter til mp3").

En annen ting er at noen spillere krever en bestemt filstruktur for at systemet skal funke. Du bør derfor sjekke om låtene skal ligge i noen spesielle mapper eller ikke, for at de skal dukke opp riktig på spilleren.

- Frants

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]