Bruke en PC som ekstern harddisk (iTunes)

Diskuter iTunes for Mac

Bruke en PC som ekstern harddisk (iTunes)

Innleggav gamlerik » tir 30.05.2006 17:51

Hei.

Jeg flytter snart, og da har jeg plass til min stasjonære PC, og den har mye mer harddiskplass enn PowerBook'en. Jeg tenkte da og koble maskinene sammen og ha alle MP3'ene på PC'en, så jeg slipper å stappe full Mac'en.

Er dette mulig? Hvordan? Hva trenger jeg for å koble sammen maskinene. Takk.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav jp_tix » tir 30.05.2006 17:57

Den letteste måten når du har maskinene i nettverk er å bruke delings-funksjonen i iTunes, og bare ha iTunes kjørende på PCen hele tiden. Da vil musikken automatisk dukke opp i iTunes på Macen. Det innebærer imidlertid at du ikke kan legge inn musikk i iTunes på Macen - du må innom PCen for å få inn nye CDer f.eks.

Hvordan du setter opp maskinene dine i nettverk avhenger litt av hvordan du vil ha ting ellers. Hvordan kobles maskinene opp mot internett (noe jeg tar for gitt at de skal)? Hvis det er samme trådløse nett de kobles opp mot vil de også kunne se hverandre i iTunes. Hvis du har en vanlig ruter fra nettleverandøren kan du koble begge maskinene til denne med kabel ved hjelp av en switch.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav sortebill » tir 30.05.2006 18:17

Du kan også flytte musikken din i itunes over på pcen og lage et alias som ligger der itunes mappa ligger nå, men da får du ikke spilt musikken uten at pcen er tilkoblet

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: EviLEddiE, Google [Bot]