iTunes over internett

Diskuter iTunes for Mac

iTunes over internett

Innleggav simeik » søn 28.05.2006 10:29

Er det mulig og dele iTunes biliblotek over internett til en fyr med iTunes og Windows?

Det hadde vert Genialt
 

Innleggav smacmac » søn 28.05.2006 10:42

Det var en funksjon i iTunes 4.0 som lot deg gjøre det. Så begynnte folk å missbruke den (lure iTunes så de kunne laste ned fra den som delte). Derfor endret apple noe så det ikke gikk lengre. Rett etterpå var det flere forskjellige programmer som omgikk den sperren, men om de fungerer enda vet jeg ikke. Prøv et lite google/versiontracker søk så bør du finne noe.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav carbonize » søn 28.05.2006 11:33

Vet ikke hvordan det funker med iTunes mellom mac og windows, men hvis det funker på et lokalt nettverk så kan du jo sette opp et VPN nettverk mellom deg og kameraten din. Anbefaler å prøve Hamachi som er et veldig enkelt program for å sette opp vpn.
medlem i 215 måneder
 

Innleggav Grandars » søn 28.05.2006 12:06

Er ikkje det kun for windows og linux?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav carbonize » søn 28.05.2006 12:09

Finnes i beta for OSX også. Så vidt jeg forstår så er backenden allerede ferdig. Se dennetråden på Hamachi forumet
medlem i 215 måneder
 

Innleggav inikken » søn 28.05.2006 12:33

Når dere snakker om Hamachi. Er det noen som har prøvd det og vet hvordan det fungerer?

Jeg tenker særlig på muligheten til å kjøre ARD over løsningen samt hvor god den er på å snike seg forbi brannmurer...

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav carbonize » søn 28.05.2006 12:43

Jeg har ikke fått prøvd den selv, fordi jeg sitter bak en brannmur som stopper all UDP trafikk :( Men etter hva jeg har hørt så skal den være veldig enkel å sette opp og bruke. Eneste kravet (så vidt jeg har forstått) er at en av maskinene må være satt opp sånn at det er mulig å koble seg til den over internett, så går resten automatisk. (Har også hørt noe om at man fremdeles kan koble sammen selv om begge maskinene er bak firewall ved at trafikken rutes gjennom en tredje maskin, men dette tror jeg krever premium utgaven)
medlem i 215 måneder
 

Innleggav smacmac » søn 28.05.2006 12:51

DOT-TUNES ser ut til å fungere slik du vil.
iCommune 401(ok) 0.1 var programmet jeg tenkte på, men det er veldig gammelt og fungerer sikkert ikke lengre.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron