smart liste fra musikk kjøpt på music store stokker seg ...

Diskuter iTunes for Mac

smart liste fra musikk kjøpt på music store stokker seg ...

Innleggav PoisonID » tor 11.05.2006 23:56

Når jeg har kjøpt musikk fra Music Store og skal brenne den over på cd, så må jeg lage en smart spilleliste. Det gjør jeg vanligvis ved å definere artist og album. MEN: Rekkefølgen på låtene kommer hulter til bulter. Ikke særlig respektfullt overfor artisten, ei heller for den som nettopp har betalt penger for cd'en .... Hvorfor blir det slik?

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav kolby » fre 12.05.2006 0:09

Hvorfor en smart spilleliste? Og uansett kan du da sortere dem etter nummer.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav PoisonID » fre 12.05.2006 0:27

Vel, sånn som nå så har jeg noen filer av Maja Ratkje liggende allerede. Og så kjøpte jeg nettopp et album av henne på Music Store. Så når jeg skal brenne det, så kan jeg gå inn på den lista som heter "kjøpt", markere de låtene som jeg nettopp har kjøpt, men når jeg skal skrive ut coveret, så ser forsida slik ut:

Maja Ratkje
Kjøpt

Og albumet heter ikke "Kjøpt", det heter "Voice".

Så da går jeg på smart spilleliste og ber om å opprette etter to kriterier; "Maja Ratkje" og "Voice". Da opprettes det ei ny liste som heter "Voice", men da er låtene stokka om....

Jeg trur ikke jeg har skjønt hele iTunes systemet ... å sortere etter nummer har jeg aldri fått til på noen annen måte enn drag og drop, og det er fryktelig tungvint...

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Macca » fre 12.05.2006 0:30

Lag en helt vanlig spillelist (ikke smart spilleliste): Eple+N, og dra sangene inn der (kall spillelisten "Voice"). Stokk om sangene i den rekkefølgen du vil.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav kolby » fre 12.05.2006 0:32

Bilde

Den kan du bruke, eller Show Track Number (husker ikke hva det står på norsk der) og sortér etter dem. (Eple-J altså)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav PoisonID » fre 12.05.2006 0:35

OK takk. Men det er da et jævla klønete opplegg å gi oss smarte spillelister og alskens hjelpemidler når iTunes finner det for godt å kaste filene rundt som den vil sjæl, hæ? o_O

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav kolby » fre 12.05.2006 0:39

iTunes viser sangene akkurat slik du selv vil. Jeg vet ikke hvordan du har sortert dem i dine smarte spillelister. Navn, album, tid, dato lagt til/endret osv. Det er det du som bestemmer, så ikke skyld på iTunes. ;)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Macca » fre 12.05.2006 0:40

Smarte spillelister er vel beregnet for litt andre ting enn dette, tror jeg. F.eks. se de 25 mes spillte sangene, eller de sangene med mellom 2 og 4 stjerner (rating), eller alle sangene som kom ut i 2003.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav PoisonID » man 22.05.2006 13:24

kolby skrev:Det er det du som bestemmer, så ikke skyld på iTunes. ;)


Det er det ikke, det. Nå skjedde det nemlig igjen: Jeg importerer en cd, og så henter jeg den fram enten via "nylig lagt til" eller via navn på søk. Så kommer hele rekke opp igjen, men ikke i i den rekkefølgen som det er på cd'en. Jeg kan selvsagt ta hulter til bulterlista og lage ei liste på drag'n drop, men nå har jeg altså lagt inn en klassisk cd med 37 definerte partier. Så detta kan ta sin tid....... :-/

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron