dele iTunes musikk med andre brukere

Diskuter iTunes for Mac

dele iTunes musikk med andre brukere

Innleggav Lokehue » man 08.05.2006 16:41

Hei all sammen!

Har endelig fått min nye 20" iMac Intell!!! (og akkurat når godværet kom... skulle kanskje gått for en bærbar -blir ikke mye sol på meg nå...)


Har et spørsmål (kommer sikkert flere...) til dere eksperter:

Hvordan kan jeg dele musikken jeg har på iTunes med flere brukere? (f.eks når samboeren min logger seg på min maskin, hadde vært fint hvis hun kunne høre musikk fra mitt biblioktek)

Noen forslag?

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav admin » man 08.05.2006 16:48

Bruker samboeren din iTunes?

I såfall er det kun for deg å slå på deling av musikk i iTunes. Det gjør du under menyen iTunes > Valg.. > Deling

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Lokehue » man 08.05.2006 16:54

Takk for kjapt svar!

Vi logger oss begge på min maskin, men med forskjellig brukernavn. Hun ønsker å kunne spille fra iTunes, men trenger ikke kopi av selve filene. Har prøvd deling, men får ikke opp noe musikk (når hun er logget på). Får prøve igjen når jeg kommer hjem fra jobb? (Jeg er litt fersk på dette, dvs ante ingenting for bare et par dager siden...)

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Benjamin » man 08.05.2006 17:00

Det går med deling og rask brukebytte, da må du ha iTunes oppe på din maskin. Men det skal finnes en måte og bruke samme bibeliotek og. Legg bibelioteket i fellesmappa?
medlem i 225 måneder
 

Innleggav rstange » man 08.05.2006 17:01

admin
sikker på at det funker å bruke den delefunksjonen over brukere på lokal maskin? har ikke fått det til i allefall, får det kun til å funke over nettverket? kanskje jeg som ikke kan dette da :-P

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Benjamin » man 08.05.2006 17:03

rstange skrev:admin
sikker på at det funker å bruke den delefunksjonen over brukere på lokal maskin? har ikke fått det til i allefall, får det kun til å funke over nettverket? kanskje jeg som ikke kan dette da :-P
tror faktisk jeg får det til, skal sjekke nå. Det går, dog bruker den nettverket.
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Lokehue » man 08.05.2006 17:15

for raskt brukerbytte må vel jeg være logget på allerede? hvis jeg ikke er hjemme og maskinen er avskrudd, så vil hun jo bare være istand til å logge på som seg selv, og sitte der å sture uten musikk. Kanskje det er greiest å legge hele sulamitten i fellsmappa. :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Macca » man 08.05.2006 17:25

Enten så kan du legge alle musikkfilene i fellesmappen og ha 2 separate bibliotek for de to brukerne (og snarvei/alias til musikkmappen i fellesmappen), eller ha både filene og bibliotekfilen i fellesmappen og la begge brukerne bruke samme bibliotekfil.

Slik gjør jeg det på mine maskiner. Den ene maskinen har samme bibliotekfil for begge brukerne, og på den andre har brukerne hver sin bibliotekfil, men alle musikkfilene ligger i samme mappe (fellesmappen).

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 


Innleggav janrose » man 08.05.2006 17:41

Her i huset har jeg/vi musikken liggende på iMac'en som står i stua. iTunesbiblioteket ligger på en egen mediabruker og er delt ut. Det gjør at jeg har full tilgang til både bibliotek og spillelister fra min (separate) bruker på samme maskinen samtidig som ungene har full tilgang via itunes på sine maskiner via nettverket, både kablet og trådløst. Til og med på windowsmaskiner. Den eneste betingelsen er at brukeren med iTUnesbiblioteket er pålogget og at iTunes kjører der.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Lokehue » man 08.05.2006 18:02

Takk for svar alle sammen!!

Har et annet iTunes spørsmål (eller blir dette off-topic?)

Jeg sitter og legger inn CDsamlingen min inn i iTunes, og hører på musikk samtidig. Når CD er ferdig importert og mates ut, kommer det noen ganger et veldig høyt smell/skurr i høytalerene/hodetelefoner. Deretter forsvinner lyden i 10-30 sekunder, selv om jeg skrur opp volum.

Hva skjer? Dette er veldig irriterende, og er redd for å skade både ører og maskin?

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]