Ekstern harddisk som "iPod" i iTunes

Diskuter iTunes for Mac

Ekstern harddisk som "iPod" i iTunes

Innleggav Christian » ons 03.05.2006 21:15

Finnes det en måte å mounte opp en ekstern disk i iTunes på samme måte som en iPod? Med andre ord at man har et eget iTunes-bibliotek på en egen ekstern disk som kan aksesseres direkte fra iTunes? Jeg har begrenset med plass på min bærbare Powerbook, så ønsker derfor et bibliotek med de mest "aktuelle" albumene lokalt på maskinen min, og den resterende musikken på den eksterne disken. Jeg vet at man kan skru av kopiering, men vil helst slippe å ha "døde" låter i iTunes når den eksterne disken ikke er tilkoblet.
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Zyklon » ons 03.05.2006 21:38

Joda, det er fult mulig, med Libra :)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav pakstar » søn 11.06.2006 2:31

så ikke lovende ut det "Libra" programmet. Hadde fått litt negativ tilbakemelding.

Finnes det andre måter å bruke en ekstern hardisk som iTunes bibliotek?

Hvis ja, må jeg kopiere alle m4a/mp3 filene, eller finnes det en eller annen .plist som skal kopieres, eller er det "iTunes Library" som skal kopieres?

Vil min iPod forstå at den nye eksterne hardisken er dens nye "master"? Eller må jeg jeg formatere iPodn for hver gang jeg kobler den?
(iPodn min oppdateres ikke automatisk ved kobling, jeg gjør det manuelt)

takker for svar :-D

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav stereosaint » søn 11.06.2006 3:35

du kan gå inn på itunes preferencene (eple+komma) og under advanced er det mulig å velge biblioteket du ønsker å bruke.

ellers er det sikkert måter å gjøre det på som jeg ikke kjenner, men jeg har brukt denne metoden flere ganger selv.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Grandars » søn 11.06.2006 12:19

Har prøvd på dette sjølv, men ikkje funne nokon god løysing. Libra virka lovande ei stund, men krasja, og alt av rating, play count og slikt gikk tapt..

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav pakstar » man 12.06.2006 11:58

stereosaint skrev:du kan gå inn på itunes preferencene (eple+komma) og under advanced er det mulig å velge biblioteket du ønsker å bruke.


Det var ikke verre nei :D Takk for hjelpen.
Får prøve dette når jeg kjøper meg ny ekstern HD.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav lode » man 12.06.2006 13:12

Jeg bruker en ekstern HD og metoden beskrevet over. Fungerer helt ok, bortsett fra at iTunes legger all musikken på den eksterne. Skulle virkelig vært mulig å legge en playlist på iBook'en.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav lostinoslo » ons 14.06.2006 22:29

DET ER BEDRE Å RONKE TRE HØNS ENN EN....

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]