Klarer ikke koble til AirTunes

Diskuter iTunes for Mac

Klarer ikke koble til AirTunes

Innleggav ThomasV » ons 03.05.2006 19:13

iTunes klarer ikke lenger å koble til Airport Express basestasjonen min for å streame sangene til stereoannlegget. Når jeg velger å koble til basestasjonen med iTunes blir den bare stående å svive med "kobler til", mens den spiller musikk på de innebygde høyttalerne.
medlem i 208 måneder
 

Innleggav thomasb » ons 03.05.2006 19:17

Prøvd en omstart av maskinen og AirPort Expressen? Hvor godt er AirPort-signalet?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Macca » ons 03.05.2006 20:20

Har fått samme problem. Har restartet basestasjonen og maskin og alt. Sitter ved siden av basestasjonen (1 meter unna), og ikke noe som kan forstyrre signalet i nærheten.

iTunes finner ikke noe AirTunes, mens AirFoil finner den, men når jeg trykker på transmit går alt veldig tregt og etter 30-60 sekunder står det
Error: Unexplained Connection Problem

Har hatt problem med det en liten uke nå, og det KAN hende at det startet etter at vaskehjelpen tok den ut av kontakten for å få en ledig kontakt til støvsugeren, men jeg kan ikke skjønne hvorfor det skulle herpe AirTunes.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav EirikF » tor 22.06.2006 19:13

F***, blir så j***** forbanna.
Får kontakt med min AirTunes, men etter noen sanger, så begynner hele driten å falle ut.
Jeg har prøvd litt forskjellig, men klarer bare ikke å få den til å være stabil.
Har oppdatert med siste programvare, og prøv forskjellige kanaler på routeren.
(Bruker Airport Express, ca 2.5 år gammel)
En kompis som og har Airtunes klarer heller ikkje å skjønne hvofor min til
stadighet mister kontakten, og musikken hakker og stopper opp.
AirTunes er jo en genial ting, så det er så forbanna irriterende at det hele tiden faller ut.

Bor i Oslo, og det er en del nettverk i nærheten. De bruker alle kanalene 1, 6 eller 11.
Jeg har prøvd med med den del andre kanaler (for å gå "klar" de andre),
men det virker ikke som dette fungerer noe særlig.

Airport Express står på soverommet, mens AirTunes står på stua.
Ca 10-12 meter mellom de. Har dette noe å si?
Bær jeg sette de nærmere hverandre?
Signalet på nettet på stua er riktignok ikke like bra som på soverommet..

Noen som har noen gode råd - før jeg knuser hele Airtunes'en? >:-o
medlem i 220 måneder
 

Innleggav musher » tor 22.06.2006 20:08

Jeg ville tenke meg at det kanskje kunne være en idé å deaktivere AirTunes på AirportExpressen, for så å aktivere den igjen, eventuelt bare restarte AirportExpressen…

Kanskje reparere diskrettigheter? :s


Edit: Har du aktivert Forstyrrelsesvern?
Ellers står det i hjelp til AirPorten at forstyrrende elementer kan være trådløse telefoner, gjenstander som står mellom maskinen og basen – både av metall og andre ting, og nærliggende stasjoners kanaler.
Det står at «Hvis basestasjon A er stilt til kanal 1, bør basestasjon B stilles til kanal 4 eller høyere.»

-E

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Dj hamy » tor 22.06.2006 20:33

reset airporten? der er vel en knapp på den et sted? det er det på min...

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav EirikF » tor 22.06.2006 23:00

Har prøvd å resete, men det funker dårlig.
Kan jeg forandre kanalen på selve AirTunes'en?
Kanalen på Airport Expressen har jeg prøvd å forandre, og prøve litt forskjellig.
Ingen har utmerket seg særlig positivt.
Hadde det vært bedre om jeg satte AirTunes og Airport nærmere hverandre?

Edit: Jeg har ikke aktivert forstyrrelsesvern...
Har ikke prøvd det før, men kan se om jeg får det til..
medlem i 220 måneder
 

Innleggav EirikF » tor 22.06.2006 23:10

Aktiverte forstyrrelsesvern nå, men det ble ikke bedre.
Umulig å bruke AirTunes nå. I løpet av ca 1 min, så hopper den minst 5-6 ganger..
medlem i 220 måneder
 

Innleggav zand » tor 22.06.2006 23:48

Har samme problemet selv. Har en Airport Express på hytta som jeg bruker kun for å streame musikk fra datan til stereoen. I det siste har den vært skikkelig vrang. Spilte ca 10 sekunder musikk og så stoppet den. Så hakker den seg videre. Endte med å nullstille Airporten og stille inn alt på nytt. Dette hjalp til en viss grad. Fulgte med på sekundtelleren i iTunes og det er tydelig at den ikke henger helt med heller. Lurer på hva det skyldes egentlig... Er ganske så irriterende når man vorser og musikken klikker.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav rstange » fre 23.06.2006 1:08

vet ikke om dette kan hjelpe deg, men jeg hadde samme problem selv.
etter at jeg ble litt forbanna, bannet litt og skiftet sang fant jeg ut at sangene jeg spilte først var .mp3 og de funket, senere i listen kom det sanger som hadde .mpeg4 de funket ikke... så det virker som at den kun streamer musikk filer og ikke quicktime musikk filer....

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav Macca » fre 23.06.2006 2:05

Jeg tror rett og slett det er noe galt med min AirPort Express, at den er ødelagt. I og med at det er mindre enn ett år gammel bør jeg vel ha noen rettigheter. Den sluttet jo bare å virke sånn helt uten videre. Den ble tatt ut av kontakten og da jeg satt den inn igjen virket ikke AirTunes. Har prøvd alt som er nevnt i denne tråden. Får vel ringe Apple...
:-/

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav rstange » fre 23.06.2006 11:06

er selv skuffet over hele airport expressen, har vært så plaget med den, nå virker den da som WLAN 2 ETHERNET BRIDGE til min PM G4...
Lykke til! ;)

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav olafen » fre 23.06.2006 11:54

Hello!

Etter litt søk på nettet kom jeg over dette: http://www.macosxhints.com/article.php? ... 2044141904

Det går an å prøve dette:)

mvh
Olafen
medlem i 232 måneder
 

Innleggav taG » fre 23.06.2006 12:18

Jeg hadde et lignende problem som skyldtes at mac'en min var satt opp med statisk ip i et annet subnet. Sjekk at airport og mac har samme sifre i de tre første bitene av ip-adressene (eks. 10.0.0.X/192.168.0.X).

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav EirikF » fre 23.06.2006 12:40

Nå har jeg prøvd nesten alt - tror jeg.
Ingenting ser ut til å bedre min forbindelse..

Så utrolig frustrerende!!

Ser ut til at det tar litt lenger tid enn planlagt før jeg blir trådløs :-)
medlem i 220 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]