Overføring av musikk kjøpt på itms til Macbook?

Diskuter iTunes for Mac

Overføring av musikk kjøpt på itms til Macbook?

Innleggav Betti » søn 30.04.2006 23:42

Jeg kom akkurat til å tenke på følgende problemstilling når jeg skal kjøpe macbook. Ibooken min har ikke brenner. Derfor lurer jeg på om jeg kan overføre musikk kjøpt på itms på en annen måte eller om kopibeskyttelsen vil sette en stopper for dette.
medlem i 228 måneder
 

Innleggav ondeper » søn 30.04.2006 23:49

Husker eg rett så kan du oppbevare kopier på 4 datamsakiner samtidig.

Til overføring kan du jo bruke targetdisk-mode, som sikkert er enklest.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Betti » søn 30.04.2006 23:56

Nå vet ikke jeg hva target diskmode vil si... men detg er sikkert ikke vanskelig å finne ut. Har tidligere prøvd å flytte musikk via usb disk, men det
gikk ikke med itms filer. Har også brent ut filer fra andre maskiner og da forsvinner kopibeskyttelsen når jeg ripper cden inn på en ny maskin.
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Polymorph » man 01.05.2006 0:03

Over nettverk burde gå, om du har mulighet for det.

Evt. kjøpe en ekstern floppydiskstasjon...

:bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav ondeper » man 01.05.2006 0:07

Targetdisk mode: kople ein firewire kabel mellom to Macintosh, starte iBooken i targetdisk mode (system preferenses > startup disk) og lese den som ekstern hardisk på MacBooken. Enklere kan det vel ikkje bli.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Dj hamy » man 01.05.2006 0:10

Over nettverk går det bra :-) du må bare autorisere den andre maskina som du sender musikken til.... har oxo sendt de som mail! dette funker som f men må autoriseres ( maskina altså) tror du kan opp til 5 autorisasjoner pr sang :-)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav ch_knapp » man 01.05.2006 0:36

du kan flytte rundt på de beskyttede filene AKKURAT SLIK DET PASSER DEG eneste begrensingen ligger i avspillingen i iTunes, så som nevnt over må du fjerne autorisering og aktivisere den nye.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav espenhogbakk » man 01.05.2006 1:04

Som de andre her sier så kan du spille av kopibeskyttet materiale du har kjøpt på ITMS på 5 maskiner samtidig. Du må bare finne en måte å overføre musikken på, f.eks via en firewire kabel og Target disk modus (holde T inne ved oppstart). Så når du legger det til i iTunes på den nye maskinen vil iTunes spørre om autorisasjon når du prøver å spille sangen og da kan du bare skrive inn ditt brukernavn og passord og alt fungerer fint.

hvis du ikke skal bruke iBooken din lenger kan du fjerne autorasjonen fra den slik at du har 4 ledige brukere eventuelt, men du kan godt ha autorisert begge maskinene hvis du vil. (finner vel det med autorisasjon uten avansert i iTunes)

ps: beklager eventuelle skrivefeil, men dette er etter et hardt vorspiel og en hodeskade så kan ikke garantere feilfritt språk. (havnet en tur på legevakta under vorspielet, fikk et lite hyggelig møte på en dørkarm, det er ikke anbefalt å hoppe fra en stol og inn i gangen hvis det er en dørkarm i veien :) det gjør vondt... )
medlem i 223 måneder
 

Innleggav hawk » tir 30.05.2006 14:16

Hva skjer når man har klart å slette sanger kjøpt på itms? Jeg har prøvd å finne de igjen på itms for å laste de ned på nytt, men finner det ikke... Må jeg kjøpe på nytt??

Håper noen kan hjelpe meg...

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Hugin » tir 30.05.2006 15:14

Nokså sikker på at du ikke får lastet ned musikk flere ganger fra itms.

Når det gjelder autorisering, så kan en selvsagt ha så mange kopier av musikken en vil, men bare et begrenset antall maskiner kan autoriseres til å spilles dem om gangen. Jeg tror autoriseringen går på brukeridentiteten din i itms, ikke per sang.
medlem i 233 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]