Filmer på norsk iTunes music store

Diskuter iTunes for Mac

Filmer på norsk iTunes music store

Innleggav IvarF » tir 11.04.2006 12:22

Hei.
Er det noen som vet når det kommer mer innhold på den Norske butikken så vi kan kjøpe musikk videoer osv?

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Per-Kristian » tir 11.04.2006 12:26

Bare Apple vet O:-)

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav bishop » tir 11.04.2006 12:59

Jeg handler bare fra Itunes Musicstore USA, det er relativt enkelt å få tilgang, selv uten Amerikansk kredittkort og eller fast bopel i USA. har bare brukt USA store'n siden ifjor sommer.

Du trenger amerikansk paypal konto, og amerikansk shipping adresse. f.eks. http://www.magnum.no

Ganske enkelt og utrolig digg. Kjøpte her for leden season pass til sleeper cell. Så det er utrolig digg. Dårlig utvalg på musikkvideoer, men det blir jo bedre etterhvert!
medlem i 235 måneder
 

Innleggav IvarF » søn 14.05.2006 12:48

Må jeg gjøre noe spesielt, iTunes fant ut jeg ikke bodde i Norge?? Sjekker de kortnummer/email domene på PayPal??

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Billhater » søn 14.05.2006 13:17

bishop skrev:Jeg handler bare fra Itunes Musicstore USA, det er relativt enkelt å få tilgang, selv uten Amerikansk kredittkort og eller fast bopel i USA. har bare brukt USA store'n siden ifjor sommer.

Du trenger amerikansk paypal konto, og amerikansk shipping adresse. f.eks. http://www.magnum.no

Ganske enkelt og utrolig digg. Kjøpte her for leden season pass til sleeper cell. Så det er utrolig digg. Dårlig utvalg på musikkvideoer, men det blir jo bedre etterhvert!


Hm... Dette skjønte jeg ingenting av! Kunne du forklare litt nærmere hvordan du handler filer på US Store? Skulle gjerne ha lastet lovlig noen TV-programmer.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav ch_knapp » søn 14.05.2006 13:51

dette er noe jeg har tenkt på flere ganger, men problemet er bare at å registrere seg som amerikaner blir dokumentforfalskning (straffbart), i tillegg til at du bryter lisensvilkårene for å få kjøpe og benytte seg av innholdet på iTMS USA, så med andre ord er det akkurat like lovlig som å laste det ned fra en eller annen bittorrent nettside.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav hansi » søn 14.05.2006 14:01

Billhater: gå hit, registrer deg, da får du en postboks i USA. sett deretter opp en paypal konto på adressen du fikk.
så kan du shoppe i vei!

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav ch_knapp » søn 14.05.2006 14:25

jeg tok meg friheten å skumme gjennom betingelsene for Paypal og for iTMS USA, og i sistnevnte finner jeg: "The service is currently only available in the United States, and is currentlly not avaiable in any other location. You agree not to use or attempt to use the service from outside of the available territory, and that apple may use technologies to verify your compliance."

med andre ord er dette "smutthullet" ikke lovlig, og er et brudd på avtalen mellom deg og iTMS USA, det er altså ikke-lovlig, og evt. brudd kan rettsforfølges.

igjen: like legitimt som å laste de samme seriene ned med en bittorrent eller p2p-klient

edit: og hvis jeg ikke tar feil vil det å fylle inn informasjonen slik du har fått den gjennom denne tredjeparten, linket til noen poster over denne, og påstå at dette er din bostedsadresse og/eller kontaktinformasjon - være dokumentforfalskning, som igjen har ganske høy strafferamme

For det er noe annet å benytte denne tjenesten hvor du oppgir den informasjonen som shippingadresse, slik som de reklamerer med, og å oppgi det som din kontaktinformasjon slik PayPal krever.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav F-r-e-d-r-i-k » søn 14.05.2006 14:58

Jeg spør meg selv: hvorfor skulle Apple gidde å retsforfølge deg som kunde når du betaler de penger?

Dessuten er det vel amerikanske påtalemyndigheter som må ta saken, og tror ikke UD utleverer deg for en sånn sak...

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav ch_knapp » søn 14.05.2006 15:03

ikke det jeg mener, jeg bare sier at i prinsipp er det akkurat like lite lovlig som å skaffe det piratkopiert,

sånn at det ikke er noe poeng i å stresse med å omgå denne begrensningen når resultatet er akkurat like ulovlig.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav thomasmoen » søn 14.05.2006 15:04

Det gjør det ikke mer lovlig uansett hvordan du vrir og vender på det.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav F-r-e-d-r-i-k » søn 14.05.2006 15:07

Vel OK, da skjønner jeg hva dere mener. Men hadde hatt bedre samvittighet av å betale Apple noen slanter, enn å bruke torrent. Er jo enklere også :) .

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav limbo » søn 14.05.2006 15:25

En ting som streifet min hjerne, hvis du da er på ferie hos venner eller noe i f.eks USA i dette tilfellet med din bærbar maskin. Så laster du ned musikk/film fra iTMS på din venn/families bankkort også betaler du din venn i cash. Så hvis du da drar hjem så må du slette musikken/filmene?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav ch_knapp » søn 14.05.2006 15:29

nei. det er helt legitimt. vil væer det samme som å handle fra en fysisk AppleStore i USA og ta med seg varene hjem.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav IvarF » søn 14.05.2006 16:52

OK, da handler vi ikke fra iTunes USA, men hva med andre steder. Noen som vet hvordan vi lovlydige kan få andre filemer/musikk videoer på vår fine iPod med video.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Neste

Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron