2 Spørsmål..

Diskuter iTunes for Mac

2 Spørsmål..

Innleggav fabre » søn 09.04.2006 14:42

1. Finnes det noen funksjon i iTunes som "forrige rull" i iPhoto? Når jeg importerer filer i iTunes må jeg alltid lete igjennom hele biblioteket for å finne filene, å endre navn. Skulle vært noe som het "siste importerte" eller noe.

2.Jeg har lastet ned noen podcaster, men vil at de skal legge seg som vanlige mp3'er i biblioteket og ikke som podcaster. Hvordan gjør jeg dette?
medlem i 218 måneder
 

Innleggav vegardtveito » søn 09.04.2006 14:47

1. Ja. Den heter 'Nylig lagt til'. Hvis du ikke har den kan du opprette en ny 'Smart Playlist' med kravet 'Dato lagt til' er f.eks 'innen de 3 siste ukene'.

Sjønner ?

nr 2 har jeg dessverre ikke svar på.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav limbo » søn 09.04.2006 14:48

1. Det er en smart play list (lilla ikon) som heter "nylig lagt til" (husker ikke hva det heter på engelsk.

2. skjønner jeg ikke (mulig jeg er idiot), men hvis du høyre klikker på fila ( ctrl) og vi is info så kan du trixe og mixe litt inne i der.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav espenhogbakk » søn 09.04.2006 14:48

De siste du legger til vil automatisk legge seg til i Spillelisten "Nylig lagt til". Da skulle det ikke ta så lang tid å finne de...

Podcaster, hvorfor vil du dette? og hos meg så ligger de som vanlige mp3 filer i bibiloteket i tillegg til at de ligger i Podcast oversikten.
medlem i 224 måneder
 

Re: 2 Spørsmål..

Innleggav NuSkool » søn 09.04.2006 14:50

1. Dette kan veldig lett ordnes med en smart playlist:
Limit to 100 (eller hvor mange sanger du vil ha der) songs selected by most recently added.

2. Og podcastene trodde jeg la seg som vanlige filer i tillegg til å ligge under podcaster i sidebaren. Det gjør det hvertfall hos meg.

edit: Dette var jo helt drøyt! 4 svar på 5 min!
edit2: 5 svar faktisk!
Sist endret av NuSkool den søn 09.04.2006 14:53, endret 2 ganger.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Sima » søn 09.04.2006 14:50

Kan bare svare på det første:

*Min* iTunes kom med en Smart Playlist som heter Recently Added. Parametrene på denne er "date added: Is in the last: 2 weeks". Man kan selv lage en smart playlist med samme eller andre parametre for tid siden inleggelse.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav espenhogbakk » søn 09.04.2006 14:54

Heftig med svar på denne tråden ja..
medlem i 224 måneder
 

Innleggav fabre » søn 09.04.2006 15:05

Tar av meg hatten for alle svarene her.. Takk.

Det jeg mener med spørsmål 2 er at alt ser bra ut i iTunes, men når jeg går i Finder er det en mappe i iTunes Library som heter "podcaster". Her ville jeg helst at de skulle lagt seg i en mappe etter navnet på artisten.. Ikke noe stort problem altså.
medlem i 218 måneder
 

Innleggav njadve » søn 09.04.2006 16:39

Egentlig så skal du ikke inn i den mappen. Meningen er at du skal gjøre alt via iTunes.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Twinrehz » tir 11.04.2006 20:52

Let iTunes do the dirty work! You just go have fun. Greetings from Apple in California!
medlem i 219 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]