Telles data-DVD som utbrenning (7) av musikk?

Diskuter iTunes for Mac

Telles data-DVD som utbrenning (7) av musikk?

Innleggav Polymorph » tir 28.03.2006 10:27

Litt usikker på om brenning av kjøpt musikk som Data-DVD (for backup) teller som brenning av musikken (man kan brenne maks 5 eller 7 ganger, påståes det).

If så, så vil jeg jo avvente med å brenne backup av musikken min om jeg reduserer muligheten for videre backup.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Macini » søn 07.05.2006 23:18

Du kan brenne de ut på DVD/CD og ikke finalize den, da kan du brenne videre på samme platen.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav EinarJ » man 08.05.2006 0:03

Du snakker iTms-låter antar jeg?

Det er INGEN begrensning i antallet utbrenninger såvidt meg bekjent.

_OG_ du kan kopiere filene over hvorsomhelst fra mappa di ligger i, og senere kopiere dem tilbake, for å autorisere en maskin til å spille dem av.

Autorisasjon derimot har forresten en begrensning på 5 samtidige autoriserte maskiner for avspilning. Det er ingen slik begrensning på CD-Brenning/iPod-overføring (Ja, du kan invitere hele byen til å låne deg iPodene deres, for så å legge inn kjøpte sanger på dem, teknisk sett iallefall).

Det er dog en liten sperre som sier at:

Èn bestemt spilleliste, kan bare brennes ut X antall ganger i samme rekkefølge. DET er kanskje det lammeste jeg har hørt i mitt liv.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav ch_knapp » man 08.05.2006 0:10

det er jo for å sikre at ikke noen laster ned iTMS-album og bruker dem til å brenne 1000kopier til salg i gatene i Kina... Synes det er helt fortåelig.. når trenger du å brenne samme spilleliste mer enn 10ganger egentlig?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav EinarJ » man 08.05.2006 0:29

Ja, for hvis du skal bedrive gatesalg i kina bruker du iTunes til masseproduksjonsdelen, JAAAAA, det var lurt.

Sperren er fortsatt tåpelig som fy.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Macca » man 08.05.2006 0:36

Wikipedia (om iTMS) skrev:Digital restrictions: Streaming to five computers every 24 hours, unlimited CDs (seven with an unchanged playlist), unlimited iPods. (Formerly: three – then five – computers per 24 hours; and 10 unchanged playlist burns.)

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav ch_knapp » man 08.05.2006 1:58

zpeidar skrev:Ja, for hvis du skal bedrive gatesalg i kina bruker du iTunes til masseproduksjonsdelen, JAAAAA, det var lurt.

Sperren er fortsatt tåpelig som fy.


konstruktivt.

Faktisk hadde det vært en mulighet for å raskt få tak i mange album tidlig, og lett videredistibuert dem. Tenk på hvem Apple tilfredstiller med DRM-beskyttelsen sin. Dessuten synes jeg ikke det er det spor tåpelig, makes perfect sense.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav EinarJ » tir 09.05.2006 0:41

Poenget mitt var vel at slike CDer ofte trykkes i ordentlig trykk, da dette tar noe mindre tid enn å brenne dem.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron