Mine savn i iTunes

Diskuter iTunes for Mac

Mine savn i iTunes

Innleggav Polymorph » fre 24.03.2006 8:59

  • Guest ID - gi en musikkfil 24 timers spillbarhet til å vise venner ol. (30 sec might not be enough)
  • Preview the whole album - hater å måtte klikke på hver enkelt sang for å previewe et helt album i iTMS


Første vil vel never happen, men sistnevnte synes jeg burde være tilgjengelig.

Samtidig liker jeg ikke at man ikke kan spille av musikken på en annens iPod når den er koblet til en annen maskin. Greit nok at kopiering ikke går, men avspilling hørtes fint ut.

Jeg må kopiere filene over på iPod-en som hardisk, kopiere de over, autorisere, spille av, fjerne autorisering, slette sanger.
Tungvint.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Grandars » fre 24.03.2006 9:32

Samt ein fornuftig måte å dele biblioteket over meir enn ein disk! Å ha all musikken på ein eksterndisk er tungvindt og knotete, men på interndisken er det fullt. Kvifor kan ein ikkje sette opp reglar, på same måte som for iPod, for kva songar som skal være på kva disk, og så automatisk oppdatering når disken vert kobla til?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav olebole » fre 24.03.2006 9:44

mine største største savn er:
• "utelat ved miks" på hele spillelister
• brukbart musikkutvalg i iTMS

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Paperboy » fre 24.03.2006 9:50

At Podcasts og radiostreams havner i egne mapper, og at det ikke legges en kopi i Biblioteket. Irriterende å se på alle disse radiostreamsene jeg klikker på ligge der, og så veldig spennende er det heller ikke når en sitter og hører på musikk, at plutselig kommer det en gammel podcast på random (ja, jeg vet at en kan hake av).

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Mine savn i iTunes

Innleggav jervi » fre 24.03.2006 13:43

Polymorph skrev:Samtidig liker jeg ikke at man ikke kan spille av musikken på en annens iPod når den er koblet til en annen maskin. Greit nok at kopiering ikke går, men avspilling hørtes fint ut.

Jeg må kopiere filene over på iPod-en som hardisk, kopiere de over, autorisere, spille av, fjerne autorisering, slette sanger.
Tungvint.

Plugg inn iPod, velg nei når iTunes spør om du vil bryte iPodens tilkobling til et annet bibliotek. Nå vil alle sangene være grå dersom du velger iPoden i iTunes. Men her kommer "trikset": Gå inn i innstillinger for iPod og velg "Manuell håndtering av spor og spillelister". Da vil du kunne spille av sanger direkte fra iPoden, via iTunes. Når personen som eier iPoden kommer hjem, må han/hun bare passe på å gå inn i innstillingene igjen og stille de tilbake slik de var, ettersom slike innstillinger følger den enkelte iPoden og ikke maskinen de ble stilt inn på.
Paperboy skrev:At Podcasts og radiostreams havner i egne mapper, og at det ikke legges en kopi i Biblioteket. Irriterende å se på alle disse radiostreamsene jeg klikker på ligge der, og så veldig spennende er det heller ikke når en sitter og hører på musikk, at plutselig kommer det en gammel podcast på random (ja, jeg vet at en kan hake av).

Gå inn i Biblioteket ditt i iTunes og trykk Eple + Shift + B. I søkelinja som kommer opp, velger du musikk, så er du kvitt podcastene.
Radiostreams er jeg enig i at er irriterende. Har løst det som du sier, med å hake bort, men burde være mulig å fjerne helt...

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Mine savn i iTunes

Innleggav Loke » fre 24.03.2006 14:59

Polymorph skrev:Samtidig liker jeg ikke at man ikke kan spille av musikken på en annens iPod når den er koblet til en annen maskin. Greit nok at kopiering ikke går, men avspilling hørtes fint ut.

Jeg må kopiere filene over på iPod-en som hardisk, kopiere de over, autorisere, spille av, fjerne autorisering, slette sanger.
Tungvint.


Har ikke iPod selv, så unnskyld min uvitenhet, men gjelder dette også om du har rippet sangene selv i mp3-format? Må man likevel holde på med dette autorisasjonstullet?
medlem i 225 måneder
 

Re: Mine savn i iTunes

Innleggav smacmac » fre 24.03.2006 15:35

Polymorph skrev:
  • Preview the whole album - hater å måtte klikke på hver enkelt sang for å previewe et helt album i iTMS


Dette er jo naturligvis for at man ikke skal kunne "høre på" iTMS som en ellers hører på musikk. Men det kom en gang et program som gjorde det mulig: iTunes Music Store Player.

Den funker sikkert ikke nå lengre, men om den gjør så vil du i prinsippet få til det du ønsker.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: Mine savn i iTunes

Innleggav jervi » fre 24.03.2006 20:56

Loke skrev:Har ikke iPod selv, så unnskyld min uvitenhet, men gjelder dette også om du har rippet sangene selv i mp3-format? Må man likevel holde på med dette autorisasjonstullet?
Nei, gjelder bare sanger fra iTMS.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav ameneon » fre 24.03.2006 21:05

jeg savner:
- Partymiks fra delt musikk.

- Legger som oftest inn musikken min som aac-filer. Da irriterer det meg at jeg glemmer dette når jeg vil brenne meg en mp3-cd. Da burde iTunes konvertere de låtene jeg vil brenne MIDLERTIDIG og slette filene etterpå så jeg ikke sitter med duplikater.

Moderator
medlem i 235 måneder
 

Innleggav ArneArts » fre 24.03.2006 21:12

ameneon skrev:Partymiks fra delt musikk.


Kan du ikke legge den delte musikken i en playlist, og sette partymiks til å hente sanger fra denne playlisten? Har ingen delt musikk å teste med nå, men skulle tro det gikk an..

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav EinarJ » fre 24.03.2006 21:16

ameneon skrev:- Legger som oftest inn musikken min som aac-filer. Da irriterer det meg at jeg glemmer dette når jeg vil brenne meg en mp3-cd. Da burde iTunes konvertere de låtene jeg vil brenne MIDLERTIDIG og slette filene etterpå så jeg ikke sitter med duplikater.


Det er vel det den gjør når du bruker "MP3-Cd" valget, istedenfor "Data-CD" valget.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav ameneon » fre 24.03.2006 23:55

det gjør den ikke. Jeg får beskjed om at x antall spor ikke kan brennes.

Moderator
medlem i 235 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]