Visuelle effekter som bilde på veggen+

Diskuter iTunes for Mac

Visuelle effekter som bilde på veggen+

Innleggav lagune » ons 15.03.2006 0:31

Regner med at dette er et sprøtt spørsmål. Når jeg sitter og hører musikk fra iTunes og ser de visuelle effektene på min 37 LCd synes jeg at noen av effektene som kommer opp er så vakre at jeg ønsker å fryse dem og skrive dem ut for å ramme dem inn og henge dem på veggen. Da amerikanerne ville til månen hadde de et slagord: Det umulige tar bare litt kenger tid." Hvor lang tid tid tar det før noen av dere har funnet ut av det?
medlem i 229 måneder
 

Innleggav dassen » ons 15.03.2006 0:34

Ta ett screenshot.
eple+shift+3

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav kmb » ons 15.03.2006 0:37

For å kopiere et markertfelt på skjermen:
eple+shift+4
medlem i 229 måneder
 

Innleggav lagune » ons 15.03.2006 0:43

Det stopper og forsvinner. Hvor blir det av?
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Jon » ons 15.03.2006 0:44

Er så vidt jeg vet mulig å logge inn via ssh fra en annen maskin og ta screenshot av skjermen, men jeg husker ikke kommandoen i hodet. Kan undersøke litt.

Edit:
Fant artikkelen jeg tenkte på. Les mer hos macworld.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav lagune » ons 15.03.2006 0:48

Hva er ssh? Jeg er bergenser og altså litt idiot.
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Fyrileiv » ons 15.03.2006 0:52

lagune skrev:Hva er ssh? Jeg er bergenser og altså litt idiot.


Når du trykker screenshot, kan du ikke da lime inn i et redigeringsprogram? Er iallefall sånn på Win.
medlem i 224 måneder
 

Innleggav lagune » ons 15.03.2006 1:00

Bildet fryses oppe til venstre og så forsvinner det. Vet ikke hvor det blir av. Kanskje i Trondheim?
medlem i 229 måneder
 

Innleggav PitBull » ons 15.03.2006 1:11

eple+shift+3 funker helt fin hos meg!

http://mac1.no/node/2802

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav coolerguy » ons 15.03.2006 1:23

Bare trykk cmd+shift+3, så lagres bildet på skrivebordet som Bilde x.PNG... lykke til!

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Visuelle effekter som bilde på veggen+

Innleggav Haanes » ons 15.03.2006 2:20

lagune skrev:Når jeg sitter og hører musikk fra iTunes og ser de visuelle effektene på min 37 LCd synes jeg at noen av effektene som kommer opp er så vakre at jeg ønsker å fryse dem og skrive dem ut for å ramme dem inn og henge dem på veggen.


Hva? Men ... det er jo så stygt!

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav njadve » ons 15.03.2006 9:01

Det må vel være en bedre måte enn screenshot? Det blir jo så elendig kvalitet!

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav taG » ons 15.03.2006 9:31

Et screenshot vil ha samme oppløsning som du har på skjermen din, og fargene blir akkurat like... Hva mener du med «elendig kvalitet»?

Selvfølgelig vil ikke et slikt bilde egne seg for trykk. iTunes er en visualiserer for skjerm.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav SirTam » ons 15.03.2006 11:23

Red skrev:
lagune skrev:Hva er ssh? Jeg er bergenser og altså litt idiot.


Når du trykker screenshot, kan du ikke da lime inn i et redigeringsprogram? Er iallefall sånn på Win.


SSH står for Secure SHell og er en kryptert måte sende og motta data fra andre maskiner over nett. Se http://no.wikipedia.org/wiki/Ssh

Og forresten, du er bergenser og vær stolt av det! Ingen skal få rakke ned på vår rase her. lenge leve bergenserne!!

SirTam
medlem i 216 måneder
 

Innleggav njadve » ons 15.03.2006 13:57

taG skrev:Et screenshot vil ha samme oppløsning som du har på skjermen din, og fargene blir akkurat like... Hva mener du med «elendig kvalitet»?

Selvfølgelig vil ikke et slikt bilde egne seg for trykk. iTunes er en visualiserer for skjerm.


Joda, det blir samme oppløsning som skjermen, men det blr ikke noe særlig bra dersom du skal skrive det ut slik som han ville. Mulig du har en annen oppfatning, men jeg synes det blr for dårig, rett og slett!

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Neste

Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]