wma til m4a?

Diskuter iTunes for Mac

wma til m4a?

Innleggav Willygdraft » man 06.03.2006 15:00

Har en del wma filer fra jeg var pc bruker. håper på å omformatere det til m4a. Noen som vet hva jeg trenger for å gjøre dette?

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav EinarJ » man 06.03.2006 15:06

iTunes for Windows.

Tapet av kvalitet er vilt.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Willygdraft » man 06.03.2006 15:07

Men til mac da

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav admin » man 06.03.2006 15:23

Er det beskyttede WMA filer? De kan du ikke konvertere. Hvis det ikke er det så kan du prøve EasyWMA

http://www.macupdate.com/info.php/id/14645

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Willygdraft » man 06.03.2006 15:26

fant easywma, men hadde håpet på å gjøre det gratis. Jaja, 10 dollar er ikke så ille. Vet ikke om de er beskyttet. Det er cder jeg la inn på pcen min for noen år siden, med windows media player.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav admin » man 06.03.2006 15:35

Willygdraft skrev:fant easywma, men hadde håpet på å gjøre det gratis. Jaja, 10 dollar er ikke så ille. Vet ikke om de er beskyttet. Det er cder jeg la inn på pcen min for noen år siden, med windows media player.


Av en eller anne idiotisk grunn legger Windows Media Player DRM beskyttelse på sangene du legger inn automatisk. Så det er meget sannsynlig at filene har en beskyttelse.

Du har ikke original CDene? Da kan du jo rippe til AAC med iTunes. Bedre kvalitet på lyden :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Willygdraft » man 06.03.2006 15:54

har ikke cdene lenger nei, ellers så hadde det jo ikke vært no problem.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav Willygdraft » man 06.03.2006 16:02

kan dette funke med pc, jeg brenner filene ut som lyd cd og så legger jeg de inn igjen på macen og converterer da inn i itunes. Kan dette funke?

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav EinarJ » man 06.03.2006 16:52

Enda enklere er det selvfølgelig hvis du finner en løsning som lar deg brenne til ISO, da sparer du miljøet også.

Ellers må jeg si at du må huske HØY innstilling på AAC-enkoderen når du koder fra drittformatet WMA, masse lyddata er allerede tapt, og vi vil vel ikke redusere dette MYE mer, så hold deg på minst 256 Kbps, eller benytt Apple Lossless hvis mulig.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Twinrehz » ons 08.03.2006 13:34

Hvorfor eksisterer WMA egentlig? Det burde virkelig ikke være lov å lage et format som er mer elendig enn MP3. (MP3 er ikke akkurat dårlig, men det finnes bedre alternativ).
medlem i 218 måneder
 

Innleggav admin » ons 08.03.2006 13:58

Det finnes fordi Microsoft gjerne vil ha kontroll over lyd, mp3spillere etc.

Det var de på god vei til å få, men Apples iPod ødela festen. Nå er det plutselig AAC som ser ut til å komme opp som det nye store formatet, og det er jo vesentlig bedre enn WMA.

Allerhelst hadde jeg sett at OGG hadde kommet seg litt på beina, sånn at vi hadde fått et helt 100% åpent og fritt format. Men ser grunnene til at Apple har valgt MPEG4 standarden AAC. DRMen dermiot vil jeg gjerne bli kvitt, men da må vi vel snakke med plateselskapene :(

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere