2 musikkbiblioteker?

Diskuter iTunes for Mac

2 musikkbiblioteker?

Innleggav hornis » tor 29.12.2005 19:52

I iTunes, er det mulig å ha flere bibliotek?
Slik at jeg ikke trenger å importere all musikken min i iTunes som jeg har på en ekstern HD, for så å få feilmelding (utropstegn før sanggen) hver gang jeg skal spille den av når HD'en ikke er tilkoplet?

Sitter på min PowerBook og har jo ikke med meg den eksterne HD'en overalt! Kun noe musikk på maskinen!
Et eksternt bibliotek slik at jeg kunne ha sett hva som var på maskinen og hva som var på HD'en!?

Eventuelt at HD'en hadde dukket opp i iTunes på samme måte som iPoden gjør når den tilkoples!

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav jp_tix » tor 29.12.2005 20:00

Du kan ta en titt på Libra, som er et shareware-program for å gjøre akkurat det du spør om.

Hvis du er veldig glad i Terminal og scripts osv kan du se på dette hintet fra MacOSXHints. Husk å kikke på kommentarene også.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav ameneon » tor 29.12.2005 20:00

tror ikke det fins noen mulighet for det. har ihvertfall ikke funnet en måte å få til dette på.

edit: jp_tix kom meg visst i forkjøpet her. Takker, en slik løsning har jeg også væørt på utkikk etter. :)

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav hornis » tor 29.12.2005 20:09

thankz... fungerte utmerket!
Skulle gjerne hatt mulighet til å vise begge bibliotekene samtidig.
Men det er vel ikke mulig å få i pose å sekk!!??
Men takk skaru ha!

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav hornis » søn 01.01.2006 22:23

Men, noen som vet hvordan man kan vise 2 bilioteker på en gang?

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav fmandal » man 02.01.2006 19:41

Hvorfor vise to bibliotek samtidig? Hvorfor ikke bare ha ett komplett bibliotek på en ekstern disk, og deler av dette biblioteket på den interne disken?

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav jp_tix » man 02.01.2006 19:55

Problemet med å ha ett stort bibliotek oppstår når man er uten den eksterne disken, og ikke vet helt hvilke sanger som befinner seg hvor. En midlertidig løsning blir å lage en playlist av alle sangene på enten den eksterne eller interne disken (avhengig av hvilken som inneholder størstedelen av biblioteket).

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav hornis » man 02.01.2006 23:04

Libra får gjøre jobben for nå!

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav krøllkrøllesen » man 02.01.2006 23:17

Hva med å lage en spilleliste manuellt for de sangene du har på maskinen?kall det gjerne bibliotek 2 om du vil :-P

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]