Minner om Mac1 på Last.fm

Diskuter iTunes for Mac

Minner om Mac1 på Last.fm

Innleggav Moldarin » man 26.12.2005 2:24

Hei,

bare minner om Mac1 gruppen på den sosiale musikktjenesten Last.fm.

Bilde

Eksisterende Last.fm medlemer må huske på å tilmelde seg gruppen! Og andre må titte på Last.fm da. :)

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav hansi » man 26.12.2005 2:39

neimen... jeg er allerede meldt inn!

nå har jeg lastet ned og installert iscrobbler greia.. nå begynner vel lista å ta form :-)

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav TheX » man 26.12.2005 3:26

Jeg er inne! Noen må få lagd en Widget med Top 20 sanger spilt av oss den siste uka eller noe! Hvis noen hadde laget en mal, hadde den garantert blitt mye brukt! (også av andre).

Kan dette blie en ny bonWidget?

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

bonFM

Innleggav Moldarin » man 26.12.2005 3:32

Jeg har faktisk tenkt på det før, men problemet er det at jeg vet hvor utrolig mye trafikk det blir ut av slike Widgeter. Endte jo opp med 18 GB trafikk i mnd. til tjeneren min pga. oppdateringsfuksjonene jeg hadde i Widgetene mine før. Det gikk jo ikke bra i lengden. -om noen gjør en større donasjon til Last.fm kan det bli aktuelt med et slikt Widget. Men ikke på det nåværende stadige i Last.fm sin utvikling.

NB: Selve Widgetet er lett å lage, dropper det, som sagt av "etiske" grunner.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: bonFM

Innleggav admin » man 26.12.2005 4:28

Moldarin skrev:Jeg har faktisk tenkt på det før, men problemet er det at jeg vet hvor utrolig mye trafikk det blir ut av slike Widgeter. Endte jo opp med 18 GB trafikk i mnd. til tjeneren min pga. oppdateringsfuksjonene jeg hadde i Widgetene mine før. Det gikk jo ikke bra i lengden. -om noen gjør en større donasjon til Last.fm kan det bli aktuelt med et slikt Widget. Men ikke på det nåværende stadige i Last.fm sin utvikling.

NB: Selve Widgetet er lett å lage, dropper det, som sagt av "etiske" grunner.


Har et par 1000GB trafikk til overs som evt. kunne ha blitt brukt til et sånt prosjekt. Så hvis du er interessert så stiller gjerne Mac1 med litt trafikk.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: bonFM

Innleggav Moldarin » man 26.12.2005 4:41

admin skrev:Har et par 1000GB trafikk til overs som evt. kunne ha blitt brukt til et sånt prosjekt. Så hvis du er interessert så stiller gjerne Mac1 med litt trafikk.

Mac1 kunne eventuelt ha mellomlagret informasjonen og latt brukere hente det ut. Men problemet er at dette er snakk om helt vanvittig mye data. Et Widget som kunne vist top 10 overall, topp 10 ukentlig og de 10 siste spilte sangene... Og jeg kan bare anta at et slikt Widget ville hatt rundt 20 000 daglige brukere. Altså tilkoblede brukere som stadig påkaller informasjonen. Altså måtte Siste ti spilt blitt hentet ut og mellomlagret fra Audioscrobbler ca. hvert tredje minutt om det skulle ha noe verdi. Og ukentlig og overall måtte hentes, mellomlagres og oppdateres hver natt til mandag/mandag morgen norsk tid)... Og denne informasjonen vil altså fått ca. 400 000 ganger bare på en eneste time, eller nærmere 100 000 ganger på et døgn. Og det er bare nylig spilte. Gang det opp med tre og man begyner å snakke. Også må man ta høyde for at det blir langt flere brukere. Og det er jo ikke bare de siste ti som følger med på filene fra Last.fm. Det er opptil hundre artister per fil. Og masse annen informasjon en bare artistnavnet. Det er faktisk snakk om en veldig stor mengde data. Vel, det blir mye trafikk. Og som jeg så på det vil jeg ikke sende dette til de alt veldig overbelastede Last.fm/Audioscrobbler tjenerene. Tallene mine er forresten et veldig lite anslag.

For å gi noe konkret da; 4 widgeter med anslagsvis 35 000 brukere som kontaktet tjeneren min for å få responsen #.## en gang om dagen genererete 18 GB trafikk hver mnd. Noe som gjorde siden min veldig treg. Så, ja. Wow.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav ameneon » ons 02.08.2006 1:47

har folk lagt merke til at Last.fm har sluppet en ny last.fm app for å bruke med tjenesten istedenfor iScrobbler? søtt. :)

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Moldarin » ons 02.08.2006 1:56

Jeg vil ikke kalle det søtt. Jeg savner den gamle Audioscrobbler.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav ameneon » ons 02.08.2006 1:56

du kan da fremdeles bruke audioscrobbler-appen.

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Wackhy » ons 02.08.2006 10:53

Kanskje på tide. Problemet med iScrobbler er vel at det funker kun når det føler for det… Kanskje påvirket av Finder ;)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav sortebill » ons 02.08.2006 10:57

Har aldri hatt noe problem med iScrobbler..

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Moldarin » ons 02.08.2006 13:42

Jeg har heller aldri hatt problemer med iScrobbler (untatt nåt Last.fm tjenesten er nede).

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav ameneon » ons 02.08.2006 14:28

ikke jeg heller. Syns det var koselig med et app som samler de fleste funksjonene til last.fm da. Men jeg er enda på "evalueringsperioden" min. kan fremdeles hende jeg går tilbake til iScrobbler. :)

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Swag » ons 02.08.2006 15:23

Skal få lagt meg til i gruppen så fort jeg kommer hjem i kveld. :)
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Kirkeby » ons 02.08.2006 15:27

denne sida oppfører seg utrolig treigt. Kvar gong eg skal bekrefte noko informasjon går veldig, uvanlig lang tid å hente opp sida....

(bruker Firefox)

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Neste

Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]