Stor HiFi-lyd for stort rom med minst mulig mikk?

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

Stor HiFi-lyd for stort rom med minst mulig mikk?

Innleggav Joachim G » ons 22.06.2011 18:30

Jeg er ute etter etter noe som kan gi meg mye lyd, og god lyd, og da mener jeg noe som rister innvollene når jeg hører på fullt trøkk, men som også har HiFi-kvaliteter hva gjelder kvalitet på lyden, samtidig som det er minst mulig mikk.

Med mikk så mener jeg mye kabler, fjernkontroller, extraapper, og innretninger som har lav WAF (wife acceptancy factor - dvs at det er prangende å se på).

Jeg ser for meg enten aktive høytalere (med innebygget forsterker) som kan knyttes til iPod/iPad/iPhone via airport express, evt direkte gjennom en annen trådløs løsning. Jeg har ikke lykkes å finne høyttalere som er store og gode nok. Noen tips til slike høyttalere? Hva med subwoofer?

En annen løsning er å knytte en integrert forsterker til airport express - det må da være en forsterker som skrur seg av og på med signalene den mottar fra airport expressen slik at jeg kan sette lydinnstillingen på fullt og skjule forsterkeren inne i et skap og glemme den forgodt - da kan jeg styre musikkavspilling og volum trådløst fra iPoden uten å måtte tenke på å forholde meg til forsterkeren. Noen tips til en slik forsterker?

Jeg er ikke ute etter surroundanlegg da dette skal ha et eget anlegg med egne høyttalere.

Budsjett, totalt inklusive høyttalere, forsterker, airport express, eller andre innretninger: 6-12.000,-???

Jeg spiller forøvrig kun av musikk via spotify (i fall det skulle ha noen betydning)
medlem i 153 måneder
 

Re: Stor HiFi-lyd for stort rom med minst mulig mikk?

Innleggav Soft » ons 22.06.2011 18:49


Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Stor HiFi-lyd for stort rom med minst mulig mikk?

Innleggav Hufse » ons 22.06.2011 19:58

jeg hadde gått for et par gode og pene gulvhøytalere (B&W eller KEF?) og en forsterker med iPhone/iPod dock.

Mye for pengene og fleksibelt.

Ellers har vel Geneva noe snertne systemer.
medlem i 186 måneder
 

Re: Stor HiFi-lyd for stort rom med minst mulig mikk?

Innleggav Berg » ons 22.06.2011 20:26

Klipsch er jo en sikker vinner når det gjelder lyden :D rf 82 går rimelig på bruktmarkedet, finn. Parr den med en onkyo, marantz, yamaha, eller annet med varm lydsignatur. Rør kanskje, men de er som oftest dyre, men man finner brukbare kinaprodukter.
medlem i 181 måneder
 


Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]