Universal iPod Dock fungerer ikke

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

Universal iPod Dock fungerer ikke

Innleggav ddybing » man 06.06.2011 14:47

Heisann :-)

Rundt juletider kjøpte jeg en "Universal iPod Dock", slik som denne:

Bilde

Den har både iPod connector og 3.5mm lyd ut.
Både den og fjernkontrollen som fulgte med fungerte flott med min iPhone og iPod Touch.
Men, nå, 6 måneder senere, vil den ikke lenger fungere. Det er en god stund siden jeg brukte den sist, sikkert nærmere februar-mars av litt forskjellige grunner.
Det som skjer nå når jeg setter iPoden oppi, skrur på på musikk og kobler til lydkabelen, er absolutt ingenting. Kommer heller lyd uten lydkabel. Fjernkontrollen lystrer heller ikke.

iPod appen på iPod Touchen og iPhonen blir slik at den bare viser bakover, spill/pause og fremover. Den viser ikke volumjusteringen. Litt vanskelig å forklare hvordan det ser ut, men håper dere forstår.

Noen som kan hjelpe meg?

Den kostet litt den docken(nærmere 300,-), så hadde vært kjekt å få brukt den igjen.


EDIT: Slik ser det ut når iPoden eller iPhonen er koblet til docken:
Bilde

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Universal iPod Dock fungerer ikke

Innleggav Chrish84 » man 06.06.2011 21:34

Har du et Plantronics bluetooth headset? Ser ut som den er koblet til, og da vil vel lyden sendes til den, om den støtter det?

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Universal iPod Dock fungerer ikke

Innleggav ddybing » man 06.06.2011 22:04

Hehe, det er bare et bilde jeg har henta fra internett. Det jeg mente å vise, var at den volumkontrollen var borte ;)

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Universal iPod Dock fungerer ikke

Innleggav sandrablææææh » fre 12.08.2011 16:53

Hadde problemer med lyden på Iphonen min en stund jeg også da så det sånn ut. Leste litt på internett og fant ut at det var den bryteren som forteller iphonen om den skal sende lyd til høyttaleren/høretelefoner ikke funker. Det kan være noe lignende med din. Jeg stakk en q-tips nedi høretelefon hullet også tok det noen dager og nå funker den heltfint.

Jeg har akkurat kjøpt en høyttaler til Ipod, ganske lik den over bare i sort også er den fra thio. Det sto made for ipod men jeg trodde egentlig den skulle funke på iphone men det gjorde den ikke. Da jeg prøvde den med ipod funket det ikke da heller, den ladet men ville ikke spille musikk. Hva kan jeg gjøre for å få den til å funke?
medlem i 153 måneder
 

Re: Universal iPod Dock fungerer ikke

Innleggav ddybing » fre 12.08.2011 20:50

Det hjelper egentlig ikke mye, da det virker som du mener høytallere man kobler til med headjack(?). Jeg mener via dock connector.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 


Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron