Camera connector og iPod Classic 160GB-enheten støttes ikke!

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

Camera connector og iPod Classic 160GB-enheten støttes ikke!

Innleggav kj » tir 17.08.2010 14:42

Har søkt noe tidligere og har ikke tid til å søke grundig selv nå. Da jeg reiser utenlands i morgen. Håper derfor at noen her sitter med en "enkel" løsning for meg.

Kjøpte Macbook Pro, iPod Classic 160GB og camera connector høsten 2007 (mener jeg å huske) Vel iPoden sier i allefall at enheten ikke støttes når jeg setter i camera connector dingsen på iPoden. Det gjorde det den gangen jeg fikk det og fremdeles i den dag i dag med oppdatert software på iPoden.

Den opprinnelige grunnen var å bruke iPoden som ekstra lagringsplass for bilder tatt på reise.

Nå er problemet aktualisert igjen da jeg skal reise og ikke hadde tenkt å ta med Macbooken på tur.

Finnes det noen workarounds for å få dette til å virke med apples egen software?

Eventuelt slette innhold/apple software og installere noe linux på iPoden isteden? (bør helst være en automatisert prosess og enkelt å bruke...)



Har totalt 24 GB minnekort men det holder ikke på en slik tur... ønsker ikke å leite etter nettkafeer og sitte der å brenne på dvd... og helst ikke måtte ha med egen macbook som fort blir alternativet.. :-)

Skytter jpg/raw med en Olympus E-30.

Håper noen raskt kan hjelpe med problemet ;-)

Update:
Ser ut som jeg er fucked... på Ipodlinux.org/wiki ser det ut til at det ikke er støtte for bruk av linux på 5/6 generasjon overhodet....

Vel får ta meg iPoden og kortleser så får jeg finne en pc ditt jeg skal når jeg trenger å tømme minnekort... hmm, jævla apple.... Det var deres camera connector som jeg aldri fikk brukt!

Update 2:
Dobbelt fucked... kan jo ikke bruke min iPod som er Mac konnfigurert med windows...

Finnes det i det hele noen løsning på dette for å kunne bruke iPoden eller må jeg kjøpe en Epson P-6000.... Har hatt lyst på disse men syntes kapasiteten har vært for liten... 80 GB kan bli litt snaut noen ganger...

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]