Apple in-ear - ingen bass!

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

Apple in-ear - ingen bass!

Innleggav Metro » lør 15.05.2010 22:22

Kjøpte apple in-ear til iPhone hos Humac i dag, etter å ha lest gjennomgående OK tester på nettet. Ble rett og slett sjokkert da jeg prøvde dem på! Maken til plastikk-lyd, og helt uten bass.. Og da mener jeg helt uten bass.. Har prøvd å skru på EQen, men hjelper ikke stort.

Understreker at jeg *ikke* er en bass-fanatiker, synes f.eks. Koss Porta-Pro er vel tung i bunnen. De siste proppene jeg har brukt er noen temmelig rimelige AKG-plugger jeg kjøpte på Eplehuset. Og de spiller *skjorta* av Apple in-ear.

Så leser jeg på Apple sine sider at in-ear har to elementer (bass og mellomtone/diskant). Nå er det faktisk slik at jeg lurer på om bass-elementet ikke funker på øretelefonene jeg har fått...? Er det en mulig feil?? Eller er det andre der ute som kan bekrefte at Apple in-ear rett og slett mangler bass? Seriøst skuffet, nå...

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Apple in-ear - ingen bass!

Innleggav Macini » lør 15.05.2010 23:31

Det må være noe feil på dine, har testet de selv og de har akseptabel lydkvalitet til den prisen.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Apple in-ear - ingen bass!

Innleggav myPhone » lør 15.05.2010 23:38

må si at jeg er enig i at det er ganske elendig bass... men før jeg kjøpte dem hadde jeg lest mange reviews, og de fleste nevnte dette..

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Apple in-ear - ingen bass!

Innleggav MartinM » søn 16.05.2010 10:24

Jeg istemmer i kritikken her. In-Ear pluggene til Apple har ingenting med god lyd å gjøre. De er naturligvis bedre enn pluggene som følger med, men ikke stort bedre.
Skal du ha gode plugger vil jeg på det sterkeste anbefale Ultimate Ears.

http://www.ultimateears.com

De har en custom-modell som koster like mye som 2 Ipads, men som er verdt hver eneste krone, og de har en generic-modell som ikke er spesielt dyr, men veldig, veldig bra.

M
medlem i 185 måneder
 


Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere