Bruke Nike+ sensor på både iPod og iPhone?

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

Bruke Nike+ sensor på både iPod og iPhone?

Innleggav tripod » man 14.09.2009 9:22

Hei.

Jeg lurte på om det var mulig å bruke Nike+ sensoren min både på iPod og iPhone alt etter ønske?

Ser for meg at det vil bli en del regntunge dager utover høsten, og er lite komfortabel med å dra med iPhone'en ut i skogen under slike forhold. Da hadde det vært fint å tatt med en iPod heller.

Eventuelt, er det noen som vet hvordan man kan beskytte iPhonen mot regn? Noen spesielle vesker eller lignende?
medlem i 194 måneder
 

Re: Bruke Nike+ sensor på både iPod og iPhone?

Innleggav saks » man 14.09.2009 9:44

Ja, det skal ikke være noe problem. Sensoren sender ut data til alle som vil høre på :)
medlem i 176 måneder
 

Re: Bruke Nike+ sensor på både iPod og iPhone?

Innleggav iRemote » man 14.09.2009 10:46

Hei, jeg jogger med sportsbandet til ipodn som er laget av Nike og Apple, anbefaler det da selv om det kan bli fuktig er det ikke farlig, den blir ikke bløt! Jeg har selv jogget i styrttregn og kom hjem fullstendig gjennombløt. Sensoren ser ut som er vantett, mens sportsbandet ble eksponert for regnet hele turen på en time.
Link:
http://store.apple.com/us/product/TU017 ... Nzk5MjQyNQ

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Bruke Nike+ sensor på både iPod og iPhone?

Innleggav Snober21 » man 14.09.2009 12:14

Et lite spørsmål ang. Nike+. Har brukt dette i en uke nå, og har opplevd to ganger at plutselig den sier: Activeti Stopped. Så står den og søker etter sensoren. Finner den ikke og så er det Workout completed.

Så må jeg starte en ny økt. og da finner den ikke sensoren på første forsøk, men gang nr to finner den sensoren. Men da skrur den på blåtann.. :-S

så fungerer den helt fint resten av turen.

Noen som har opplevd dette? lønner det seg at BT er på?

Har 3gs

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Bruke Nike+ sensor på både iPod og iPhone?

Innleggav tripod » man 14.09.2009 20:31

iRemote skrev:Hei, jeg jogger med sportsbandet til ipodn som er laget av Nike og Apple, anbefaler det da selv om det kan bli fuktig er det ikke farlig, den blir ikke bløt! Jeg har selv jogget i styrttregn og kom hjem fullstendig gjennombløt. Sensoren ser ut som er vantett, mens sportsbandet ble eksponert for regnet hele turen på en time.
Link:
http://store.apple.com/us/product/TU017 ... Nzk5MjQyNQ


Finnes det en tilsvarendes vanntett veske for iPhone?
medlem i 194 måneder
 

Re: Bruke Nike+ sensor på både iPod og iPhone?

Innleggav emre5 » man 14.09.2009 20:45

Funker Nike+ uten slik plugg i nye iPod Nano? Koster en hundrelapp mindre for bare den dingsen som skal i skoen, så hadde vært greit å vite om jeg trenger hele pakken eller bare skodingsen?

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Bruke Nike+ sensor på både iPod og iPhone?

Innleggav iRemote » ons 16.09.2009 7:35

@tripod
Ikke meg bekjent nei dessverre. Dessuten ville jeg ikke anbefalt å jogge med en iPhonen den er til dels tyngre og kan enklere bli utsatt for fukt skader, selv om jeg aldri har opplevd det selv.

@emre5
Dessverre vet jeg ikke, men ettersom Apple ikke har reklamert at den funker uten den hvite dingsen, så tviler jeg...

@Snober21
BT må være på ettersom det er slik sensoren kommuniserer med telefonen/ iPoden. Det som har skjedd med din første løpetur er at den har brukt en "hided BT" innstilling som aktiverer bruk for Nike+ ONLY. Det vil si at du ikke klarer å søke på headsett, men den vil klare å koble til sensoren. Selv om jeg ikke har vært bort i det før IRL, så vet jeg at det er slik. Du MÅ med andre ord ha på BT for at telefonen skal registrere noe som helst!

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Bruke Nike+ sensor på både iPod og iPhone?

Innleggav emre5 » tor 17.09.2009 21:46

emre5 skrev:Funker Nike+ uten slik plugg i nye iPod Nano? Koster en hundrelapp mindre for bare den dingsen som skal i skoen, så hadde vært greit å vite om jeg trenger hele pakken eller bare skodingsen?


Svarer på mitt eget innlegg jeg :-) For etter å ha lest anmeldelsen i Ars Technica fikk jeg bekreftet det jeg håpte på, nemlig at Nike+ funker uten mottaker, da den er innebygget i nyeste iPod Nano.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Bruke Nike+ sensor på både iPod og iPhone?

Innleggav bruiseprestine » tor 17.09.2009 22:36

kan jeg putte den nike+ dingsen i alle joggesko eller må det være nike?

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Bruke Nike+ sensor på både iPod og iPhone?

Innleggav emre5 » tor 17.09.2009 22:46

I Nike-sko merket med Nike+ er det et eget kammer under sålen som har plass til denne sensoren. Det er sikkert den ideelle plasseringen med tanke på skrittelling og slikt, så det er nok best å bruke den typen sko.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Bruke Nike+ sensor på både iPod og iPhone?

Innleggav saks » fre 18.09.2009 9:21

Du kan bruke den på alle joggesko. Får kjøpt en liten lomme som festes i snøringen på joggeskoen.
medlem i 176 måneder
 

Re: Bruke Nike+ sensor på både iPod og iPhone?

Innleggav emre5 » fre 18.09.2009 12:15

Ok, bra at noen har litt bedre kontroll på dette :-) Har brukt det med Nike-sko, og systemet kan absolutt anbefales!

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Bruke Nike+ sensor på både iPod og iPhone?

Innleggav mrbeatle » tir 08.12.2009 22:37

Er vel slik at du må koble Nike+ senderen i iPoden, eller tar jeg fullstendig feil..?
Fikk tidligere i uka levert den siste versjonen av nano og et Nike+ armbånd til å ha iPoden i, men virker som jeg må gå til innkjøp av sender også...
Noen som har løpt med dette armbåndet og nano med sender tilkoblet? Klarer man fremdeles å unngå at senderen under nanoen blir fuktig..?
medlem i 182 måneder
 

Re: Bruke Nike+ sensor på både iPod og iPhone?

Innleggav Soft » ons 09.12.2009 9:40

emre5 skrev:
emre5 skrev:Funker Nike+ uten slik plugg i nye iPod Nano? Koster en hundrelapp mindre for bare den dingsen som skal i skoen, så hadde vært greit å vite om jeg trenger hele pakken eller bare skodingsen?


Svarer på mitt eget innlegg jeg :-) For etter å ha lest anmeldelsen i Ars Technica fikk jeg bekreftet det jeg håpte på, nemlig at Nike+ funker uten mottaker, da den er innebygget i nyeste iPod Nano.

Tror du tar feil:
"Built-in Nike+
iPod nano users have always been able to use their devices with the Nike+ system, which goes a step beyond the traditional pedometer (no pun intended) to actually track your distance and speed while running. However, users have to connect a dongle to their devices that talks wirelessly to the shoe transmitter."

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Bruke Nike+ sensor på både iPod og iPhone?

Innleggav GEOmac » søn 28.02.2010 21:48

Kan Nike+ med sender brukes med ipod touch 1.gen? Vet at de nyeste Touchene har innebygd BT og da trenger de vel ikke senderen, men kan 1. gen brukes med senderen? på pakningen står det Touch 2. og 3.gen, men har noen testa med 1. gen?
medlem i 233 måneder
 


Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]