Kan man modifisere in-ear'ene?

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

Kan man modifisere in-ear'ene?

Innleggav begriper » man 27.04.2009 9:23

Jo mer jeg bruker mine Apple in-ear, jo mer misfornøyd blir jeg med lyden. Men det er så kjekt med fjernkontrollen og mikrofonen. Jeg bare lurer på om noen har forsøkt å klippe av ledningene og montere på noen andre ørepropper? Det kommer sikkert til å se stygt ut, men hvis det virker kunne jeg godt tenke meg å gjøre det, for nå bruker jeg dem jo ikke fordi lyden ikke er bra nok. Eller sitter problemet i hele greia, ikke bare i selve ørepropp-delene?
medlem i 214 måneder
 

Re: Kan man modifisere in-ear'ene?

Innleggav ereynell » man 27.04.2009 11:35

var på eplehuset og kjøpte et sett med øretlf til Iphonen. De heter Flamingo, og har forskjellige pads for å tilpasse div ører. De er helt klart å anbefale. Sitter bra, god lyd og meget holdbare.
http://www.ilounge.com/index.php/review ... c-headset/

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Kan man modifisere in-ear'ene?

Innleggav begriper » man 27.04.2009 11:52

Men denne har vel så vidt jeg kan se hverken mikrofon eller fjernkontroll? Jeg har et par andre som fulgte med en mobiltelefon som er mye bedre enn Apples, men da får jeg ikke brukt fjernkontrollen eller mic'en. Så jeg trenger egentlig ikke nye, men vil ha alt i ett. :) (Har dessuten iPod, ikke iPhone)
medlem i 214 måneder
 

Re: Kan man modifisere in-ear'ene?

Innleggav Kroken » man 27.04.2009 12:39

Hei!
Jeg tok med mine Koss Porta Pro og gikk til en lokal radioforretning, han klippet av pluggene, og loddet det fint inni øretelefonene på Koss-settet, så det ser nesten "originalt" ut. Han tok 100 kr for jobben, og jeg er strålende fornøyd!!!! :)
Har bilde hvis noen forklarer meg hvordan jeg får lagt det ut her???
medlem i 214 måneder
 

Re: Kan man modifisere in-ear'ene?

Innleggav Børhaug » man 27.04.2009 12:49

Den jobben er ganske enkel. Ta pluuggene fra hverandre, lådd de løs fra ledningen. Deretter gjør du det samme med donor-proppene - for så å lodde de på. Bruk en bolt på 15-20 W om du har, så smelter ikke alt mulig annet.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Kan man modifisere in-ear'ene?

Innleggav eriken » man 27.04.2009 15:15

Her er en video som viser hvordan du kan gjøre det:
http://www.youtube.com/watch?v=yLzs5aHv3jI

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 


Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]