Ipod i bil. Vente til 3.0 software?

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

Ipod i bil. Vente til 3.0 software?

Innleggav luftbaronen » tor 09.04.2009 20:05

Ser det selges forskjellige docking og tilkoblingsutstyr for Ipod touch (for min del) rundt omkring. Jeg har en Audi A4 2004mod med Audi Concert som stereo. Ingen CD-vekser.

Vil det kommer bedre tilleggsutstyr når 3.0 software for iphone/touch kommer? Har hørt at det vil bli lagt inn bedre støtte for ekstern tilkobling.

Ellers tar jeg gjerne tips på hva som kan fungere med bilen min av eksisterende utstyr.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Ipod i bil. Vente til 3.0 software?

Innleggav segrov » tor 09.04.2009 22:26

iPod Touch/iPhone vil ha en ny måte å koble seg på stereoanlegg, nemlig via blåtann. Ellers blir alt som før.
medlem i 250 måneder
 

Re: Ipod i bil. Vente til 3.0 software?

Innleggav Macaholic » fre 12.06.2009 11:09

luftbaronen skrev:Ser det selges forskjellige docking og tilkoblingsutstyr for Ipod touch (for min del) rundt omkring. Jeg har en Audi A4 2004mod med Audi Concert som stereo. Ingen CD-vekser.

Vil det kommer bedre tilleggsutstyr når 3.0 software for iphone/touch kommer? Har hørt at det vil bli lagt inn bedre støtte for ekstern tilkobling.

Ellers tar jeg gjerne tips på hva som kan fungere med bilen min av eksisterende utstyr.


Hei Luftbaronen!
Fått noen flere svar ang integrasjon i bilen ennå? Jeg har samme modell bil som deg og går nå og klør i fingrene når det gjelder iPod/iPhone 3G lyd i bilen. Noen son har noen tips til utstyr, evt. erfaringer fra bruk i Audi A4, Concert.
medlem i 183 måneder
 

Re: Ipod i bil. Vente til 3.0 software?

Innleggav christofferhenne » fre 12.06.2009 14:08

Jeg bruker Sony MEX-BT2700 (ca. 1900 kr) via stereo bluetooth (har hatt 3.0 beta en stund). Det er helt fantastisk! Jeg kan sette på en sang/spilleliste og legge iphonen i lommen. Om noen ringer kan jeg svare rett på bilstereoen og bruker innebygget mikrofon sammen med høytalerne i bilen som handsfree. Har også sett etter forskjellige bilholdere til iPhone, men etter å ha sett keynoten ang. iPhone 3.0 ekstrautstyr og Tomtom sin GPS og bilholder m/lader og høytaler osv, så vil jeg vente til den kommer før jeg bestemmer meg. Ellers har Teknikmagasinet en fin en til 249,-.

Som nevnt er nok stereo bluetooth den eneste store forandringen med 3.0 når det gjelder iPhone-til-bilstereo. Dockingstasjoner m/lyd, jackkabel og FM sender kan også brukes selvfølgelig. Sistnevnte skal nok bli bedre med 3.0 da FM senderen skal kunne styres med tilhørende software.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Ipod i bil. Vente til 3.0 software?

Innleggav luftbaronen » man 15.06.2009 10:26

Hei Luftbaronen!
Fått noen flere svar ang integrasjon i bilen ennå? Jeg har samme modell bil som deg og går nå og klør i fingrene når det gjelder iPod/iPhone 3G lyd i bilen. Noen son har noen tips til utstyr, evt. erfaringer fra bruk i Audi A4, Concert.[/quote]


Ja, nå har jeg ordnet meg :)

Jeg synes det ser ganske stygt ut med ipod holdere med ledninger til stereo, og FM sendere er for dårlig kvalitet på.

Jeg endte på en speckdock fra 2point5.com. Klikker opp askebegeret jeg aldri kommer til å bruke og satt inn en ipod dock som er koblet til concerten. Da kan jeg velge mellom å kontrollere direkte fra ipod eller fra anlegget/rattet. Ipoden lades og har ellers en usynlig innstallering. Ser rimelig bra ut. Tar jeg ut Touchen av docken kan du ikke se at det er en installering der.

Når det gjelder Iphone, så har ikke concert radioen Bluetooth og kan derfor ikke integreres like sømløst.

Jeg har en ekstra Ipod-dock til Audi A4 uten ipod adapter hvis du er interessert. Den har usb lading for Iphone 3G/Ipod Touch 2nd gen. Du trenger da i tillegg en Ipod/mp3 adapter for tilkobling til stereo
usb inngang for å

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Ipod i bil. Vente til 3.0 software?

Innleggav luftbaronen » lør 20.06.2009 17:38

Legger ved noen bilder av løsningen:

BildeBildeBilde

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Ipod i bil. Vente til 3.0 software?

Innleggav vintris » lør 20.06.2009 17:53

Den løsningen var dødslekker. Finnes noe tilsvarende for Passat?
medlem i 189 måneder
 

Re: Ipod i bil. Vente til 3.0 software?

Innleggav luftbaronen » lør 20.06.2009 19:31

ja sjekk ut 2point5.com og velg biltypen din der.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Ipod i bil. Vente til 3.0 software?

Innleggav Macaholic » ons 01.07.2009 23:58

Hei Luftbaronen.
Nå er jeg klar til å handle, men lurer på en ting ang din løsning.

Hvordan skjulte du ledningene til anlegett? Måtte du ut med hele midtkonsollen eller rekker det med å ta ut anlegget og askebegeret? Lett å ta ut askebegeret?

Takker for svar!

Jørgen
medlem i 183 måneder
 

Re: Ipod i bil. Vente til 3.0 software?

Innleggav ibux » lør 04.07.2009 23:08

Luftbaronen:

Hva med porto på herligheten? Billigste alternativ jeg får opp er $111 - noe jeg synes er i stiveste laget når selve bestillingen koster $300..
medlem i 177 måneder
 

Re: Ipod i bil. Vente til 3.0 software?

Innleggav Macaholic » søn 05.07.2009 23:50

Jeg fikk 113? Vel, vel har sendt dem en mail for å sjekke muligheten for redusert porto.
Poster svaret når jeg får det----
medlem i 183 måneder
 

Re: Ipod i bil. Vente til 3.0 software?

Innleggav luftbaronen » man 06.07.2009 10:18

Selve monteringen gikk smertefritt, men hvis du er redd for å skru bør man vurdere proff installering. Jeg fikk med intstallasjonsguide med bilder. Fulgte den slavisk. På min bil, Audi A4, måtte man ta ut orginal stereo med spesialnøkler. Jeg kjøpe disse på nett for en hundrings med porto. Så tar man ut klimapanelet og demonterer dekket som omgir girspaken. Tar ut askebegerholderen og borrer et lite hull i bunnen av denne som man trekker kabel ut av. Jeg har aldri skrudd på bil selv, men med litt logisk sans gikk det fint.

Når det gjelder toll så er de behjelpelige med å skrive redusert verdi. Tror portoen ble ganske dyr som dere skriver her.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Ipod i bil. Vente til 3.0 software?

Innleggav Macaholic » man 06.07.2009 14:04

Takk for svar Luftbaronen. Var instalasjonsbildene du fikk fra din type Audi, slik at de var lett å følge? Tror det skal gå greit med litt skruing, såfremt det ikke blir for mye :)
medlem i 183 måneder
 

Re: Ipod i bil. Vente til 3.0 software?

Innleggav luftbaronen » man 06.07.2009 18:28

Macaholic skrev:Takk for svar Luftbaronen. Var instalasjonsbildene du fikk fra din type Audi, slik at de var lett å følge? Tror det skal gå greit med litt skruing, såfremt det ikke blir for mye :)


Ja de var fra min modell. men et lite unntak. den hadde dobbel-din spiller, så klimadelen går nesten helt ned til lokket.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Ipod i bil. Vente til 3.0 software?

Innleggav ibux » tir 07.07.2009 14:19

Jeg tok kontakt med dem og fikk pris på $40 i frakt. Visstnok et "technical issue" med nettsiden som gjorde at USPS ikke var tilgjengelig for internasjonale kunder.

Nedskrivning er verdi var de ikke vanskelige på.
medlem i 177 måneder
 

Neste

Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]