Øreplugger til små ører

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

Øreplugger til små ører

Innleggav mmoland » tor 26.03.2009 2:33

Jeg har et litt merkelig problem... Jeg har veldig små ører, og trang øregang, og jeg ender opp med å ikke bruke iPoden min, fordi pluggene gjør så vondt (er ikke noe videre glad i headset). Er det noen som vet om øreplugger som er laget til små ører? De "standard" apple-pluggene er for store, de greer jeg å ha i ti minutter og så har jeg sår i ørene...
medlem i 198 måneder
 

Re: Øreplugger til små ører

Innleggav rulletrapp » tor 26.03.2009 3:39

Da ville jeg prøvd in-ear ørepropper. Der følger det alltid med forskjellige størrelser på disse putene man setter utenpå.
Disse gir utrolig god lyd: Bose In-Ear Headphones
Mulig også disse blir for store, men det finnes jo utallige andre propper der ute. Kan jo også bare ta en tur innom eplehuset og høre om de selger noe der som kan være noe :-)

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Øreplugger til små ører

Innleggav mmoland » tor 26.03.2009 17:05

De så store ut, hehe. Problemet mitt er jo at jeg gjerne skulle hatt mulighet for å prøve de i øret før kjøp, men merkelig nok er det ingen butikker som tillater det :: D hehe
medlem i 198 måneder
 

Re: Øreplugger til små ører

Innleggav Trobe » tor 26.03.2009 17:40

har samme problem, og jeg bruker Skullcandy full metall jacket: http://www.amobil.no/artikler/skullcand ... cket/56826

Det følger med flere størrelser i pakningen, og de minste der fungerer kjempe bra:)
medlem i 180 måneder
 

Re: Øreplugger til små ører

Innleggav mmoland » tor 26.03.2009 18:23

Takk Trobe, de skal helt klart sjekkes ut :)
medlem i 198 måneder
 

Re: Øreplugger til små ører

Innleggav rulletrapp » tor 26.03.2009 21:41

Ikke for å ødelegge stemningen, men Skullcandy har elendig lyd... :-(

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Øreplugger til små ører

Innleggav Chiang Mai 1963 » tor 26.03.2009 22:21

Jeg også har veldig trange øreganger, og eneste ørepluggene som har passet meg og som jeg kan bruke over tid er v-moda sine.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Øreplugger til små ører

Innleggav mmoland » fre 27.03.2009 14:43

rulletrapp skrev:Ikke for å ødelegge stemningen, men Skullcandy har elendig lyd... :-(


Fullt klar over at de ikke har den beste lyden. Men kan den være verre enn de default apple-øreproppene? Dessuten er ikke jeg lydnazi. Jeg vil bare kunne høre på musikk og lydbøker på buss, tog og slike ting. Så dessuten ut som om de proppene fikk ganske ålreit anmeldelse på den testen Trobe linket til :)

Chiang Mai 1963 skrev:Jeg også har veldig trange øreganger, og eneste ørepluggene som har passet meg og som jeg kan bruke over tid er v-moda sine.


Takk, enda en ting som skal sjekkes ut :) Nå har ikke jeg bare trange øreganger, men bittesmå ører. Jeg får bare såvidt trykt inn de default apple-proppene. Tok bilder igår for å sammenligne mitt og samboeren sitt øre, og forskjellen var stor, for å si det sånn :P
medlem i 198 måneder
 

Re: Øreplugger til små ører

Innleggav Blåveis » fre 27.03.2009 14:52

mmoland skrev:Takk, enda en ting som skal sjekkes ut :) Nå har ikke jeg bare trange øreganger, men bittesmå ører. Jeg får bare såvidt trykt inn de default apple-proppene. Tok bilder igår for å sammenligne mitt og samboeren sitt øre, og forskjellen var stor, for å si det sånn :P

Det problemet jeg har også, men får ikke øreproppene fra Apple til å sitte i øret. De faller ut hele tiden fordi de ikke kommer ordentlig inn.

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Øreplugger til små ører

Innleggav Chiang Mai 1963 » fre 27.03.2009 19:01

Default ørepropper til iPhone er jo helt forferdelige. Skjønner ikke at du greier dytte dem inn en gang, jeg. Gør vondt med en gang jeg prøver, hehe. v-moda sitter derimot som støpt. Kan ikke bruke noe som ikke dyttes inn i øregangene, jeg, og da er v-moda det eneste som duger her. Har forresten prøvd FMJ fra Scullcandy, og de satt egentlig godt de også selv om de gjorde vondt etter lang tid bruk (kanskje to-tre timer). Syns ikke lyden var så dårlig heller, men det kan hende jeg ikke er kresen nok.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Øreplugger til små ører

Innleggav mmoland » fre 27.03.2009 19:29

http://photos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 3384_n.jpg

Sambo sitt øre til venstre, meg på høyre XD

V-moda så stilige ut!

Chiang Mai; hvilke V-Moda er det du har? Jeg har funnet disse tre:

http://shop.v-moda.com/p-16-bass-freq.aspx

http://shop.v-moda.com/p-44-vibe-duo-45 ... yback.aspx

http://shop.v-moda.com/p-18-vibe.aspx
medlem i 198 måneder
 

Re: Øreplugger til små ører

Innleggav Trobe » søn 05.04.2009 13:40

de du linket til så veldig fine ut, men samtidig kostet de en del penger.

Jeg vil fortsatt anbefale skull candy sine, da de har god lyd, med bra bass. I tillegg har de støtte for iphone, som gjør at man kan bruke de som handsfree, om det kunne blitt aktuelt. I tillegg er det mange størrelser på proppene som gjør at man kan velge og vrake, til akkurat det som passer ditt øre. det er omtrent halve prisen av de har funnet, og de finns i de fleste butikker i norge. jeg kjøpte mine på telebutikken.

lykke til med letingen:)
medlem i 180 måneder
 

Re: Øreplugger til små ører

Innleggav mmoland » man 04.05.2009 13:07

Jeg synes nå ikke ca 250kr for et par propper er så gale jeg da... Jeg betaler gjerne for kvalitet, og V-moda har fått utrolig bra resultat i tester. Støtte for handsfree bryr meg fint lite, jeg har ikke iPhone og har absolutt ingen planer om å anskaffe den heller.

Har ikke funnet skullcandy-pluggene noe sted i Norge heller jeg da.
medlem i 198 måneder
 

Re: Øreplugger til små ører

Innleggav Kashmar » man 04.05.2009 13:18

Vil anbefale å styre unna V-Moda.. Hadde et par Vibe Duo i 8 mndr. før de tok kvelden.. Startet å fuske allerede etter 6 mndr. Jeg hadde et par Etymotic ER-6 før, og de herpet jeg ved at jeg dro de ut etter ledningen, og det var en dyr lærepenge. Vibe Duo'ene behandlet jeg mye bedre, og de burde absolutt ikke røket etter så kort tid. God lyd hadde de (Vibe Duo) heller ikke.
Har et par Etymotic hf2 nå og de er jeg strålende fornøyd med, men de er ikke billige så de er vel neppe aktuelle for deg.

Hvis du bare skal ha musikk (dvs. iPod) så kan jeg anbefale et par Creative in-ears til ca. 250,-.. Grei lyd, sitter bra. Hvis du skal ha headset til iPhone blir saken noe mer komplisert.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 


Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron