Hva må jeg ha til en iPod classic?

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

Hva må jeg ha til en iPod classic?

Innleggav Billhater » tor 05.02.2009 19:06

Vurderer å kjøpe meg en iPod classic, men er blitt totalt forvirret over ekstrautstyret man kan få. Jeg skal bruke den slik at jeg kan kople den til lydanlegget og til TVen. Kunne også trenge noen små reisehøyttalere. Jeg ser at det finnes en Universal Dock. Den har med en remote, men det har jeg jo fra før. Dessuten ser det ut til at det ikke følger med noen lader, men at den lader via en USB-kabel (som vel følger med iPoden).

Hva bør jeg kjøpe?

En Dock?
En USB-strømadapter?
Et sett med AV-kalber?

Hva er det egentlig som følger med de ulike pakkene, og finnes det andre alternativer? Hvis det er slik at man må kjøpe alt dette utenom, baller det jo fort på seg.

Håper noen kan gi noen gode råd.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Hva må jeg ha til en iPod classic?

Innleggav Vidar Karstensen » lør 07.02.2009 20:20

Kjøpte meg iPod Classic når den kom ut, og det jeg endte opp med å kjøpe var vegg lader, det er bare med sånn at man kan lade den i data´en.

Jeg har av og til min iPod koblet til anlegget mitt, jeg bruker en helt vanlig jack til hvit/rød (husker ikke helt hva de kalles)

Har ikke hatt behov for noe mer enn det til nå jeg iallefall.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Hva må jeg ha til en iPod classic?

Innleggav Gaute43 » lør 07.02.2009 21:15

Jeg bruker Creative Travelsound 400 til reisehøyttalere. De er bra nok som reisehøyttalere og er veldig små. Det eneste som er litt dumt er at batteriene må lades/byttes litt ofte, så jeg anbefaler oppladbare batterier til den. Prisen ligger på rundt 500 kr. (Jeg tror den er blitt en gammel modell nå og at det er denne som er gjeldende modell nå.)

Jeg bruker også vegglader, og jeg bruker vanlig mini-jack til rød/hvit kabel for å koble til stereoanlegget.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Hva må jeg ha til en iPod classic?

Innleggav batten » lør 07.02.2009 22:30

Jeg kjøpte docking pakken der følger det med lader til vegg og usb i samme veldig greit å ha to da jeg er fæl å rote vekk den jeg bruker i maskinen:) Det er veldig greti å ha dockingen stående oppå tv benken da er alt koblet klart bak. Det er med diverse ledninger til lyd og eventulet gul bilde kabel om du vil vise bildene på tv også. Og fjernkontrollen er også grei å ha selv om jeg også da ende opp med to.
medlem i 186 måneder
 

Re: Hva må jeg ha til en iPod classic?

Innleggav Billhater » tir 10.02.2009 18:54

Takk for svar.

Jeg synes dette er vanskelig.
Noen som har erfaring med andre produkter fra andre butikker enn AppleStore? Hva med docken til NAD?
http://www.hifiklubben.no/produkter/bae ... _ipod_.htm

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 


Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere