In-Ear Headphones

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

In-Ear Headphones

Innleggav winche » tor 27.11.2008 10:02

Noen som har fått noen leeds på når de nye In-Ear Headphones snart skal selges? Keen på å teste de men har vært "kommer snart" i noen mnd nå :-P Liker at det er volum-knapp i tillegg til den vanlige start/pause/neste-knappen. Lurer på om de er like bra som v-Moda..
medlem i 185 måneder
 

Re: In-Ear Headphones

Innleggav hawk » søn 07.12.2008 15:29

Det virker som de snart shippes. "Sendes ut: 2-3 uker" står det på norsk Apple Store nå. Men de er ikke kompatible med iPhone?? Det synes jeg er veldig rart.

Disse der jo fantastiske ut, men jeg synes kanskje 3.390 kroner for øreplugger er i meste laget…

http://store.apple.com/no/product/TS804 ... Mjg4ODM2Mg

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: In-Ear Headphones

Innleggav NuSkool » søn 07.12.2008 15:40

Grunnen til at de står som ikke kompatible er at du ikke kan skifte volum med mikrofonen, men pause, neste, forrige og mikrofonen funker fint. Ryan Block har skrevet noen first impressions på bloggen sin.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Re: In-Ear Headphones

Innleggav hawk » tir 09.12.2008 15:21

Hm, han har også skrevet at de fungerer på hans Macbook Pro (ingen bombe), og at mikrofonen også fungerer (bombe)? Jeg forstår ikke hvordan mikrofonen kan fungerer når du bare har en enkel jack som du kobler til lyd output?

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: In-Ear Headphones

Innleggav siiimonz » tir 09.12.2008 16:21

hawk skrev:Jeg forstår ikke hvordan mikrofonen kan fungerer når du bare har en enkel jack som du kobler til lyd output?

om du ser etter er en vanlig stereo mini-jack UTEN mic delt i 2 deler, en leder til venstre, og en til høyre.. altså to kanaler.

på en vanlig standard mini-jack MED mic og headset er den delt i 3 deler, 2 overnevnte utkanaler til høyttalere, og en innkanal til mic.. (den kan også være delt i fire deler slik at micen blir stereo, men dette er ikke vanlig på headset..)

se bilde

BildeBilde
<--med mic - uten mic-->

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: In-Ear Headphones

Innleggav hawk » tir 09.12.2008 16:23

OK vil dette fungere på nyeste generasjon Macbook også? Eller bare nyeste generasjon Macbook Pro? Jeg har koblet til mitt iPhone ordinært headset til Macbook, men jeg tror det er micen i selve Macbooken, ikke headsettet som fungerer…

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: In-Ear Headphones

Innleggav Chrops » tir 09.12.2008 16:30

@hawk: Ja, dette vil fungere på både MB unibody og MBP unibody, selv med ditt gamle iPhone-headset

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: In-Ear Headphones

Innleggav begriper » fre 02.01.2009 23:34

Nok et teit spørsmål herfra i dag.

Har tenkt å kjøpe disse: http://store.apple.com/us/product/MA850 ... Mjg5MTE4MA

og bestilt fra USA koster de litt over 500, mens prisen hos applestore i Norge inkl. frakt blir 679. http://store.apple.com/no/product/MA850?mco=MTM3MzM

Er ikke vant til å handle på nett, tenker på toll og leveringstider og sikkert masse jeg ikke har tenkt på.

Noen som har noe å bidra med her? :)
medlem i 215 måneder
 

Re: In-Ear Headphones

Innleggav Dr.Pepper » fre 31.07.2009 20:58

Funker de på 1.gen iPhone også? vet at lyd justering ikke gjør det, tenker på midtre-knapp og mikrofonen.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: In-Ear Headphones

Innleggav begriper » fre 31.07.2009 21:26

Vet ikke ang. 1. gen iPhone, men etter litt tids bruk vil jeg absolutt ikke anbefale disse. Etter min mening holder ikke lydkvaliteten. Jeg kjøpte disse først, men valgte å bruke like mye penger på et sett til som jeg fant hos Elkjøp som heter ZAGG. Veldig mye bedre lyd, og mic og fjernkontroller funker på min iPod Touch 2. gen i hvertfall.
medlem i 215 måneder
 


Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]