Hvilken FM-sender er best?

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

Hvilken FM-sender er best?

Innleggav majac » ons 24.09.2008 0:52

Siden det visst ikke går an å få en ordentlig iPod-løsning i bilen vår (Toyota Hilux 2007-mod.) lurer jeg på om noen kan gi noen anbefaling på slike FM-sendere til iPod. Jeg ser nemlig at Applestore har flere forskjellige typer og er veldig usikker på hvilken av dem jeg bør satse på...
iPoden er forresten en "Classic 160 GB".
medlem i 201 måneder
 

Re: Hvilken FM-sender er best?

Innleggav Tenvik » ons 24.09.2008 1:20

Hei.
Du burde ihverfall kjøpe en som bruker batteri, og ikke en som skal plugges i sigarettenneren. Dette fordi du ganske sikkert vil høre en "pipelyd" i høytalerne som følger turtallet på bilen pga strømforsyningen. Kan hende dette ikke er et problem i enn så ny bil, men i min Toyota Sienna-02 var det utrolig irriterende den ene(ste) langturen hvor jeg brukte den løsningen.
medlem i 205 måneder
 

Re: Hvilken FM-sender er best?

Innleggav majac » ons 24.09.2008 1:21

Oj, takk for tipset! Det var jeg nemlig ikke klar over...
medlem i 201 måneder
 

Re: Hvilken FM-sender er best?

Innleggav Soft » ons 24.09.2008 8:58

Piping er ikke noe problem om HiLux`en er Diesel :-)

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Hvilken FM-sender er best?

Innleggav FatB » ons 24.09.2008 10:52

Ville stikki innom Clas Ohlson og kjøpt en fm sender til 98 kroner eller 169, den funker :)
medlem i 188 måneder
 

Re: Hvilken FM-sender er best?

Innleggav Børhaug » ons 24.09.2008 11:41

Uten ekstern støm kan forsterkningen av signalet bli svakere enn med batteri (innebygd). Dette gir utslag i lyden. Et annet pungt er det at mange fm-sendere også lader enheten.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Hvilken FM-sender er best?

Innleggav doberman83 » ons 24.09.2008 11:55

de butikkene som heter teknisk magasin har flere gode fm sendere.

jeg kjøpte min der, den finner frem til beste signal og lagrer dette..

Kostet 249
medlem i 195 måneder
 

Re: Hvilken FM-sender er best?

Innleggav Svalbard » ons 24.09.2008 11:56

Først av alt: Hadde du søkt litt i forumet hadde du funnet mange tråder og mange svar på ditt spørsmål. Tilbake til spørsmålet:
Jeg har vært iPod bruker siden andre gen iPod og har hatt mange FM-sendere med varierende resultat. Pipingen og annen støy er vanlig i større eller mindre grad med de fleste. En av de jeg har vært mest fornøyd med er Kensington RDS FM Transmitter/Car Charger som også viser sanginfo via RDS. Denne bruker jeg fremdeles i den ene bilen.
Det finnes dog en anne sender som overgår alle andre jeg har prøvd og det er Whole House FM Transmitter fra http://www.wholehousefmtransmitter.com
Denne har jeg i dag 5 stykker av og bare en av dem er ikke i bruk enda. Kjøpte en ekstra sist jeg bestillte for å ha en klar når jeg kommer på en ny måte å bruke dem på. Den ene har jeg fast i arbeidsbilen(2004 Hilux) og får det volumet jeg trenger. 3 andre har jeg fast i leiligheta og sommerhuset for å sende musikk fra dataen, videresende DAB-radiokanalene Bandit og Lokalsendingen til hele huset.
Det følger med kabler for lyd og strøm og adaptere for bil og 110V. Jeg har brukt iPod ladere til å drive 2 av senderene, en er plugget i USB-porten på dataen og en er på 12V i bilen. Du kan også drive den på vanlige små batteri.

Denne anbefales på det varmeste.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Hvilken FM-sender er best?

Innleggav kimmi » ons 24.09.2008 15:21

Jeg bruker denne på min iPhone 3G http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11215
Denne funker kjempe bra koster bare ca. 60 kroner ink. frakt

KiMMi

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Hvilken FM-sender er best?

Innleggav Stoffer77 » ons 24.09.2008 15:43

Jeg har prøvd mange sendere i bilen min (2005 Audi A4), of den eneste som fungerer tilfredsstillende er Monster (kjøpt hos Apple for 700-800).

De billige fra Claes Ohlsson og Biltema funker ikke i min bil. For svake, dermed for my støy. Heller ikke sendere fra Belkin fungerer.

Avstand fra senderen til antennen på bilen er avgjørende. Dersom avstanden er kort fungerer nok en batteridrevet sender ok.
medlem i 188 måneder
 

Re: Hvilken FM-sender er best?

Innleggav odin » ons 24.09.2008 15:55

Claes Ohlsson har mye bra, men deres FM sendere er slik jeg bedømmer det dyrt leketøy. Mye støy og liten rekkevidde.
medlem i 188 måneder
 

Re: Hvilken FM-sender er best?

Innleggav Midtlund » ons 01.10.2008 9:19

Jeg har brukt iTrip fra Griffin en stund, og den er jeg veldig fornøyd med. Kjører en del i Oslo, og når jeg stiller inn greia på FM 104,5 funker det som bare rakkern.

http://www.griffintechnology.com/products/itripautoss

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Hvilken FM-sender er best?

Innleggav Knittan » ons 01.10.2008 9:29

majac skrev:Siden det visst ikke går an å få en ordentlig iPod-løsning i bilen vår (Toyota Hilux 2007-mod.) lurer jeg på om noen kan gi noen anbefaling på slike FM-sendere til iPod. Jeg ser nemlig at Applestore har flere forskjellige typer og er veldig usikker på hvilken av dem jeg bør satse på...
iPoden er forresten en "Classic 160 GB".


Hva slags spiller har du i bilen din?

Jeg jobber i Toyota i Oslo, så kan muligens hjelpe deg med kontakt til iPod/iPhone. Kommer selvfølgelig litt ann på type spiller..
medlem i 188 måneder
 


Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron