Spraymale Apple Universal Dock til iPod

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

Spraymale Apple Universal Dock til iPod

Innleggav buestad » tir 15.01.2008 9:46

Jeg skal bruke en iPod i bilen og har tenkt å sette en Apple Universal Dock på dashbordet som kobles direkte inn i aux på CD-spilleren. Nå er denne docken blank hvit og lager en del gjenskinn i ruta, så jg tenkte å spraymale den sort matt. Da blir den i tillegg lik min sorte iPod nano (3.gen), så vinn vinn her :). Førts tenkte jeg å bare maskere den og spraye i vei, men tenker nå at det må jo være mye greiere om jeg klarer å få den frahverandre. Da risikerer jeg ikke å få maling inni.

Er det noen som har gjort noe slikt tidligere, eventuelt vet hvordan jeg får denne docken frahverandre?

[edit]
Etter litt leiting på nettet etter en guide ala iFixit sine på hvordan få frahverandre docken ga jeg opp søket. Jeg tok derfor skruhjernet for hånden og satte i gang
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Da var det spraymaling neste. Kommer tilbake med mer info

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Spraymale Apple Universal Dock til iPod

Innleggav buestad » tor 17.01.2008 11:31

Nå har jeg fått tak i en sort metallic spraymaling og testet dette på det ene innlegget til docken. Meningen var å få den lik på den sorte iPoden, men den ble noe mer metallic og blankere.
Først mattet jeg ned plasten slik at alt det blanke forsvant med #500 sandpapir. Tok meg god tid. Så sprayet jeg 4 lag med en halv times mellomrom.

Resultatet ble ganske bra, så nå kommer jeg til å bruke samme metode på selve docken. En ting jeg lærte var at malingen ikke fester seg så godt på skarpe hjørner, så disse bør rundes litt med sandpapiret

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 


Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere