iTrip - dårlig signal

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

iTrip - dårlig signal

Innleggav olejvik » søn 23.12.2007 16:18

Jeg har en ipod nano 3g og har nettopp kjøpt en itrip (nyeste modell med docktilkobling).
Har prøvd å koble til flere radioer på ulike frekvenser, men lydsignalet er dårlig og skurrer selv med senderen nærmere enn en meter fra antenna. Kan ikke forstå at denne kvaliteten skulle være verdt 550,-. Begynner å lure på om dette er et mandagsprodukt.

Hva er deres erfaringer?

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: iTrip - dårlig signal

Innleggav RissEh » søn 23.12.2007 17:10

Husk at volumet må være på 50-70%, så kan du prøve å sette på mono istedet for stereo, å skru av evt equalizere
medlem i 210 måneder
 

Re: iTrip - dårlig signal

Innleggav olejvik » søn 23.12.2007 22:44

Jepp, har satt den til mono og deaktivert equalizer. Volumknappen funker ikke på denne, da denne modellen ikke har jack-plugg men bruker docktilkoblingen. Den ser slik ut.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: iTrip - dårlig signal

Innleggav RissEh » man 24.12.2007 1:27

Ja, men volumet på iPoden altså
medlem i 210 måneder
 

Re: iTrip - dårlig signal

Innleggav iTouch » man 24.12.2007 3:07

Ganske rett i at det er et mandagsprodukt altså. Du prøver dette hjemme med kun luft mellom deg og mottaker eller? Husk at den ikke fungerer gjennom vegger eller andre ting i veien og ihvertfall ikke i bil o.l

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: iTrip - dårlig signal

Innleggav RissEh » man 24.12.2007 14:17

Heh, min itrip nano funker som bare juling i bil, mulig du har en bil som er skjermet mot signal utenfra. Klarer fint å levere signaler til både biler foran og følgebiler når jeg kjører
medlem i 210 måneder
 

Re: iTrip - dårlig signal

Innleggav Totoro » man 24.12.2007 14:33

Min erfaring er at dette produktet lover mye mer enn det leverer. Jeg slet skikkelig med å finne en frekvens på radioen som var noenlunde stabil, og selv da skurret det veldig.

Mulig det har med type bilradio å gjøre. Jeg solgte min iTrip bare et par uker etter at jeg hadde kjøpt den. Håper han som kjøpte den fikk mer glede ut av den enn meg.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: iTrip - dårlig signal

Innleggav olejvik » man 24.12.2007 14:53

Jeg prøver ymse kombinasjoner - både innomhus og i bil. Burde finne en brukbar løsning i løpet av jula. Hvis ikke blir det nok en tur på humac på nyåret:-)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: iTrip - dårlig signal

Innleggav olejvik » lør 29.12.2007 16:59

Hehe, denne saken er visst ganske så temperaturavhengig. Dette fant jeg ut etter å ha lagt iTripen over luftehullene i bilen. Når temperaturen ble ok, ble kvaliteten også bra:-)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 


Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]